تاریخ : 1401,یکشنبه 16 بهمن02:02
کد خبر : 460280 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

باز شدن پای انیمیشن به جشنواره فجر

فیلم سینمایی «چرا گریه نمی‌کنی؟» به کارگردانی علیرضا معتمدی در سانس اول روز چهارم جشنواره فیلم فجر برای اهالی رسانه نمایش داده خواهد شد. این فیلم دومین اثر رضا محقق به عنوان تهیه‌کننده در این دوره از جشنواره است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، فیلم سینمایی «چرا گریه نمی‌کنی؟» به کارگردانی علیرضا معتمدی در سانس اول روز چهارم جشنواره فیلم فجر برای اهالی رسانه نمایش داده خواهد شد. این فیلم دومین اثر رضا محقق به عنوان تهیه‌کننده در این دوره از جشنواره است.

«چرا گریه نمی‌کنی؟» دومین فیلم علیرضا معتمدی پس از فیلم سینمایی «رضا» است که علیرضا معتمدی، فرشته حسینی، باران کوثری، هانیه توسلی، علی مصفا، مانی حقیقی، لیندا کیانی، نهال دشتی و امیرحسین فتحی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: علیرضا بعد از از دست دادن برادرش نمی‌تواند گریه کند. دوستانش با راه‌های مختلف از او دعوت می‌کنند که گریه کند.

در سانس دوم سینمای رسانه فیلم سینمایی «بچه زرنگ» اکران خواهد شد که تنها انیمیشن حاضر در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر به حساب می‌آید.

هادی محمدیان، بهنود نکویی و محمد جواد جنتی کارگردانان این فیلم سینمایی هستند و هادی جعفری تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته است. محمدیان پیش‌تر ساخت دو انیمیشن «فیلشاه» و «شاهزاده روم» را در کارنامه خود دارد.

جواد پزشکیان، هدایت هاشمی، میرطاهر مظلومی، ژرژ پطروسی، مینا قیاسپور، مریم رادپور، تورج نصر، اردشیر منظم، مهسا عرفانی، ابراهیم شفیعی، نازنین یاری، علیرضا دیباج، متانت اسماعیلی و پویا فهیمی صداپیشگی شخصیت‌های این انیمیشن را بر عهده دارند.

در خلاصه داستان فیلم بچه زرنگ آمده است: محسن پسر بچه‌ای است که عاشق ابر قهرمان‌های فیلم هاست و همیشه تلاش می‌کند تا با وسایل ابرقهرمانی‌اش به هرکس و هر چیزی کمک کند. اما در یک اتفاق نادر، محسن با حیوانی مواجه می‌شود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است. محسن تصمیم می‌گیرد تا به آن حیوان هم کمک کرده و او را به زادگاهش باز گرداند، اما سفر به دلِ جنگل، نبرد با شکارچیان و رویارویی با حیوانات منقرض‌شده دیگر، شروع یک ماجرای پیچیده برای محسن است.

فیلم سینمایی «هوک» به کارگردانی حسین ریگی و تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور در سانس پایانی روز چهارم چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر برای اهالی رسانه اکران خواهد شد.

امیر جعفری، رویا تیموریان، امیرمهدی ژوله، علیرضا جعفری، علی اوسیوند، مهتاب ثروتی، محسن آشتیانی‌پور، سبحان رخشانی، آرزو تاج‌نیا، سعید رضایی‌کیا و… بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: دو برادر ورزشکار بلوچ برای رسیدن به آرزوهای بلندپروازانه خود تلاش می‌کنند.