تاریخ : 1401,یکشنبه 23 بهمن21:15
کد خبر : 461143 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

رونمایی از برج فناوری و نمایشگاه محصولات فناورانه فارس

فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری در سفر یک روزه خود به استان فارس ضمن بازدید از پیشرفت برج فناوری و نمایشگاه محصولات فناورانه در جمع فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان به تغییر دیدگاهی که در میان مسئولان و دانشگاهیان استان شکل گرفته است، اشاره کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری در سفر یک روزه خود به استان فارس ضمن بازدید از پیشرفت برج فناوری و نمایشگاه محصولات فناورانه در جمع فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان به تغییر دیدگاهی که در میان مسئولان و دانشگاهیان استان شکل گرفته است، اشاره کرد.

روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در سفر به استان فارس در جمع فناوران پارک علم و فناوری استان گفت: استان فارس از جهت داشتن نیروی انسانی، استادان، صنعتگران و فناوران ارزشمند کنار جامعه خیرین و تأمین مالی خیلی خوبی که دارد، انصافاٌ یکی از قطب‌های توسعه کشور در حوزه فناوری، حوزه پزشکی و سلامت، کشاورزی، انرژی و مهندسی است. 

 دهقانی ضمن بازدید از پارک علم و فناوری، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان فارس را ویژه دانست و افزود: محصولات خوبی با نگرش ملی و کلان که قابل عرضه در سطح ملی هستند در این استان موجود است و قطعا در معاونت علمی با همکاری استانداری که تسلط خوبی به حوزه علم و فناوری داشته و باورمند هستند کمک خواهد شد، تا این شرکت ها در توسعه زیرساخت‌های فیزیکی، تأمین مالی و توسعه بازار بالنده‌تر شوند.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به برنامه حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: برنامه حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان همان برنامه کلان کشور است که بزرگترین برنامه حمایتی در گام اول توسعه بازار است. ما اولین و مهمترین برنامه ای که در معاونت علمی و فناوری داریم این است که کمک کنیم تا این شرکت ها بازارشان توسعه پیدا کند و آن شرکت هایی که بازار خوب دارند بتوانند به بازار صادراتی دست پیدا کنند.

وی همچنین عنوان کرد: تأمین مالی با توجه به ابعاد و اندازه فعالیت شرکت‌ها و کمک کردن به توسعه زیرساخت‌هایی که باید از آن استفاده کنند از گام‌های دیگر حمایتی معاونت علمی و فناوری دانست.

دهقانی میزان تأمین مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان را بسته به اندازه و نوع فعالیت شرکت‌ها عنوان کرد و گفت: شرکت‌هایی که 5 نفره هستند و چرخش مالی یک میلیاردی دارند، با شرکت‌هایی که 200 نفر هستند و گردش مالی 50 میلیارد تومانی دارند با همدیگر متفاوتند و بسته به اندازه و وزن شرکت و اهمیت موضوعی که روی آن کار می‌کند تأمین مالی متفاوتی خواهند داشت.

همچنین در این سفر خط تولید و زیرساخت‌ها و فعالیت‌های شتاب‌دهنده لیوسا فارمد پارسه افتتاح شد.