تاریخ : 1401,جمعه 12 اسفند16:36
کد خبر : 463327 - سرویس خبری : زنان

نگاهی به سناریوی یک اقدام سمی؛

اتاق فرمان مشترک/ پشت پرده خرابکاری شرافتمندانه مسمویت دانش آموزان

بعد از شکست ضدانقلاب در پروژه اغتشاشات پاییز دست به اقداماتی برنامه ریزی شده چون مسمومیت دانش آموزان در مدارس زده است. برای مثال فاصله کم سه مدرسه‌ای که دانش آموزان در آن دچار مسمومیت شدند نشان می‌دهد که خرابکاران از قبل برنامه‌ریزی دقیقی برای شناسایی انجام دادند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درست بعد از گذشت 100 روز از اغتشاشات در کشور و ناکام ماندن دشمن از اهداف شوم خود وقتی متوجه آن شد که توان رویارویی با مردم را در کف خیابان‌ها ندارد دست به اقدامات دیگر از جمله ورود به عرصه اقتصادی برای فلج کردن اقتصاد کشور و ایجاد نارضایتی در بین مردم کند و در حوزه اجتماعی نیز با مسموم کردن دانش آموزان در سراسر کشور موجبات تعطیلی مدارس را فراهم کند تا دوباره از ظرفیت نسل جوان که دچار اغوا رسانه های غربی و معاند شده اند استفاده کند و جوانان را به کف خیابان‌ها بیاورد و کشته سازی انجام داد.

بعد از شکست ضدانقلاب در پروژه اغتشاشات پاییز دست به اقداماتی برنامه ریزی شده چون مسمومیت دانش آموزان در مدارس زده است. برای مثال فاصله کم سه مدرسه‌ای که دانش آموزان در آن دچار مسمومیت شدند نشان می‌دهد که خرابکاران از قبل برنامه‌ریزی دقیقی برای شناسایی انجام دادند.

بعد از آن به واسطه فاصله کم مدارس پس از مسمومیت دانش آموزان  تجمعی ایجاد می‌شود و عده‌ای در نقش والدین وارد عمل شده و اقدام به متشنج کردن فضا می‌کنند.

در روزهای اخیر با پخش تصاویری از خانمی که در محل یکی از مدارس هنگام تجمع والدین در حالی که این خانم هیچ فرزندی در مدرسه نداشته و جز والدین نبوده و اقدام به متشنج کردن فضا کرده با آن برخورد شده است ضدانقلاب با انتشار تصاویر آن اقدام به دروغ پراکنی کرده است.

این درحالی است که فیلم کامل حضور وی در محل نشان از خرابکاری وی در تجمع را داشته است که در ادامه فیلم کامل آن را مشاهده می کنید:

از این رو در این گزارش به پشت پرده چنین اقداماتی در کشور پرداختیم که در ادامه میخوانید:

سابقه منافقین برای ملتهب کردن فضای مدارس دخترانه

 این روزها در ماجرای مسمومیت دانش آموزان بازهم شاهد تکرار التهاب آفرینی هایی هستیم که رسانه های منتسب به منافقین از آن برای هجمه به جمهوری اسلامی بهره می‌برند. اما این اتفاقات بیشتر از هر گروه خرابکار دیگری با سابقه منافقین همخوانی  دارد.

سال 59 در چنین روزهایی مدرسۀ خوارزمی به‌علت درگیری و زدوخوردهای شدید تعطیل شد. این حادثه منجر شد تعداد زیادی از دانش‌آموزان به بیمارستان منتقل شوند. در این مدرسه و مدارس مشابه، مجاهدین خلق (منافقین) با مخالفانشان درگیری ایجاد می‌کردند.

اتاق فرمان مشترک/ پشت پرده مسمویت دانش آموزان با اغتشاشات پائیز

چرا گزاره "کار خودشونه" بی‌ارزش است؟

جریان رسانه‌ای اپوزیسیون و شبکه‌های تلویزیونی ضد ایرانی در تلاش هستند تا جمهوری اسلامی را عامل این خرابکاری‌ گسترده معرفی کنند. آنها برای اثبات ادعای خود هیچ سندی ارائه نمی‌دهند؛ بلکه تلاش می‌کنند جمهوری اسلامی را نظامی متحجر، ضد زن و انتقامجو معرفی کنند و با تکرار کلیدواژه‌هایی چون رفتار طالبانی، داعشی یا افراط‌گرایانه می‌خواهند بدون ارائه سند، جمهوری اسلامی را عامل مسمومیت سریالی دانش‌آموزان معرفی کنند.

به دلایل مختلف عقلی و  منطقی می‌توان درک کرد که جمهوری اسلامی نه تنها نیازی به چنین اقداماتی ندارد، بلکه حفظ آرامش عمومی و امنیت روانی مردم در برهه‌ای که شرایط اقتصادی باثباتی در کشور برقرار نیست، از الزامات مورد نیاز کشورداری است. آمار رو به افزایش حضور دختران و بانوان در مراکز تحصیلی، فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی و .... اثبات می‌کند ضدزن بودن نظام، آخرین برچسبی است که می‌توان به جمهوری اسلامی زد و در این زمینه نظام سربلند است.

همچنین در ایام آشوب‌های اخیر، موجی از دروغ‌ و اتهامات واهی و عجیب را از سوی رسانه‌های اپوزیسیون و شبکه‌های تلویزیونی لندنی/سعودی شاهد بودیم. اتهاماتی مانند آزار جسمی، جنسی و کودک‌کشی و ... که تک تک آنها تکذیب شد و اثبات هم نشد. این بار هم انتساب مسمومیت‌های به عوامل حکومتی، در سر خط رسانه‌های اپوزیسیون قرار دارد. باید خاطر نشان کنیم که مسمومیت ۳۹ نفر از دانشجویان دانشگاه امام صادق و ۴۲ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان از جمله اولین موارد مسمومیت در کشور بود که هفته اول خرداد ۱۴۰۱ اتفاق افتاد.

اتاق فرمان مشترک/ پشت پرده مسمویت دانش آموزان با اغتشاشات پائیز

ماجرا از کجا شروع شد؟

همه‌ ماجرا از این تماس تلفنی با 115 شروع می‌شود: 9 آذر. خیابان جمهوری، هنرستان نور. مدیر مدرسه می‌گوید بچه‌ها به‌یکباره مسموم یا بدحال شده‌اند. اورژانس می‌آید، 18 دانش‌آموز را به مرکز درمانی منتقل می‌کند و اکثر آنها تا همان شب با بهبودی نسبی مرخص می‌شوند.

تا اینجا همه‌چیز عادی است. 13 روز بعد، همان مدرسه. این‌بار علاوه اورژانس، پلیس هم می‌رسد. تعدادی در کلاسی دیگر همانند 13 روز پیش. تعدادی ترسیده؛ تعدادی بد حال و برخی هم شاید مسموم. نهایتاً با یک سرم و یکی-دو دارو مرخص می‌شوند. البته یکی از آنها که بیماری زمینه‌ای هم داشت یک هفته در بیمارستان می‌ماند.

48  روز گذشت و گوش شیطان کَر، دیگر خبری نیست. ساعت 3 عصر. دبیرستان فاطمیه در صفاشهر، گفته‌اند بچه‌ها بوی سیم‌سوخته یا برخی بوهای تند را به‌یک‌باره استشمام کرده و برخی بدحال شده‌اند.

این‌بار، پلیس دستگاه‌های امنیتی را هم همراه می‌کند. 15 نفر از دانش‌آموزان قدری بدحال هستند. تحقیقات فنی توسط آزمایشگاه‌ها، موسسه‌های برجسته و پیشرفته کشور از جمله چند مرکز سم‌شناسی، مرکز جنگ نوین سپاه، آزمایشگاه رازی وانستیتو پاستور، آزمایشگاه فوق‌پیشرفته نیروهای مسلح و... آغاز می‌شود و از همه این دانش‌آموزان چندین نوع آزمایش خاص -از خون گرفته تا بزاق دهان و ریه- و نمونه‌برداری از وسایل کلاس و کارگاه، هوای محیط، دستگاه گوارش و... انجام می‌شود، و نتیجه اینکه هیچ ماده سمی تشخیص داده نشد اما تحقیقات ادامه دارد.

اتاق فرمان مشترک/ پشت پرده مسمویت دانش آموزان با اغتشاشات پائیز

17 بهمن به‌یکباره 6 مدرسه اعلام می‌کنند که دانش‌آموزان‌شان بو یا گاز خاصی را استشمام کرده‌اند؛ چه بویی؟ می‌گویند پرتقال، نارنگی گندیده، وایتکس، بمب‌ بدبو (اسباب‌بازی)، ماهی گندیده، تنباکو، گلاب، و...؛ هرچه که فکرش را کنید.

18 و 19 بهمن مدارس قم را برای بررسی و تحقیقات فنی بیشتر تعطیل می‌کنند؛ 20، 21، 22 بهمن هم تعطیلات رسمی است و در این 5 روز گروه‌های مختلف علمی فرصت را غنیمت شمرده و بررسی را تسریع می‌کنند.

17 بهمن به‌یکباره 6 مدرسه اعلام می‌کنند که دانش‌آموزان‌شان بو یا گاز خاصی را استشمام کرده‌اند؛ چه بویی؟ می‌گویند پرتقال، نارنگی گندیده، وایتکس، بمب‌ بدبو (اسباب‌بازی)، ماهی گندیده، تنباکو، گلاب، و...؛ هرچه که فکرش را کنید.

یک مرکز به جمع بندی اولیه درباره گاز «Co» می‌رسد؛ فوراً دستگاه‌های پیشرفته را تهیه و برخی را سریعاً خریداری می‌کنند تا مسئله بررسی شود. موتورخانه 610 مدرسه از جمله مدارسی که گزارش بدحالی داشتند بررسی می‌شود و در 581 مدرسه که مورد بررسی قرار گرفته، نتیجه‌ی گاز «Co» منفی است.

در حدود 20 مدرسه، احتمال وجود مقداری گاز «Co»  بالاست که متخصصان می‌گویند در حد خطرناک نیست و 5-6 مدرسه هم نیاز به تعمیر داشته‌اند و نهایت اینکه، فرضیه Co رد شد.

وزیر بهداشت به قم می‌آید و می‌گوید یک تیم متخصص و ویژه را مامور بررسی موضوع کرده است؛ نتایج اولیه چندین آزمایشگاه فوق‌پیشرفته و مجهز 28 بهمن منتشر می‌شود: «براساس علائم بالینی به موارد مشکوکی رسیده‌ایم که جهت بررسی بیشتر به تهران ارسال می‌کنیم اما در بررسی محیطی به رفتار غیرعادی خاصی نرسیده‌ایم.»

اتاق فرمان مشترک/ پشت پرده مسمویت دانش آموزان با اغتشاشات پائیز

همه پیگیر هستند

همه مسئولین نگران وضعیت هستند؛ تماس‌های دستگاه‌های مختلف از تهران به قم ساعت‌به‌ساعت بیشتر می‌شود. رئیس حوزه علمیه، رئیس جامعه مدرسین و دفاتر مراجع تقلید تماس پشت سر تماس که چه اتفاقی افتاده است؟ پاسخ همه دستگاه‌ها این است که فعلاً هیچ‌چیز نیافته‌ایم یا حداقل هیچ‌چیز قطعی وجود ندارد. احتمال هیستری دسته‌جمعی: (به فرانسویHystérie) یا برخی احتمالات برگرفته از عوامل محیطی یا بالینی که نیاز به بررسی بیشتر دارد، وجود دارد.

همه قبول کرده‌اند که حداقل دانش‌آموزان دچار نوعی بدحالی شده‌اند، اما در اینکه علت چیست؟ به فرضیه‌های بعضاً متفاوت رسیده‌اند اما به دلایلی که نیاز به بررسی آزمایشگاهی، علمی، فنی یا تحقیقاتی بیشتر دارد نیاز به زمان بیشتر دارند.

همه مسئولین نگران وضعیت هستند؛ تماس‌های دستگاه‌های مختلف از تهران به قم ساعت‌به‌ساعت بیشتر می‌شود. رئیس حوزه علمیه، رئیس جامعه مدرسین و دفاتر مراجع تقلید تماس پشت سر تماس که چه اتفاقی افتاده است؟ پاسخ همه دستگاه‌ها این است که فعلاً هیچ‌چیز نیافته‌ایم یا حداقل هیچ‌چیز قطعی وجود ندارد.

وزارت بهداشت یک تیم فنی را مسئول پیگیری ماجرا کرده تا در قم مستقر شده و با همکاری نهادهای علمی، پزشکی، امنیتی و... موضوع را با اهمیت بالا بررسی کنند و در این بین، شبکه اینترنشنال و دیگر رسانه‌های ضدانقلاب با خرسندی و خوشحالیِ غیرقابل انکار از شرایط به‌وجود آمده، ماهی‌گیری می‌کنند و آن‌قدر از این موضوع می‌گویند و آن را برجسته می‌کنند که مسمومیت ذهنی و فکری -یعنی آنچه آنها می‌خواستند- شایع می‌شود و برای نتیجه‌گیری، انگشت اتهام را به سمت این و آن نشانه می‌گیرند. حداقل 17 میزگرد در اینترنشنال با موضوع مسمومیت دانش‌آموزان برگزار شده و «لیجاد وحشت بین‌ دانش‌آموزان» رویکرد اصلی تمام این میزگردهاست.

به دروغ می‌گویند تمام مدارس قم آلوده‌شده‌اند. این در حالیست که (تا چهارشنبه 10 اسفند) 104 گزارش حادثه در 71 مدرسه دخترانه و پسرانه و قم بوده که البته بعد از حضور تیم اورژانس و گروه‌های تخصصی مشخص شد در اکثر همین مدارس، بیشتر فضای روانی شکل گرفته و اتفاق خاصی نبوده است. البته در برخی موارد دیگر نیز بعضی دانش‌آموزان دچار مسمومیت و یا بدحالی شده‌ بودند.

گزارش‌هایی از مسمومیت کم‌وبیش می‌رسد و دانش‌آموزان با همان پروتکل درمانی وزارت بهداشت، درمان و مرخص می‌شوند. برخی دیگر اصلاً نیاز به درمان هم ندارند و تنها ترسیده‌اند.

در این بین، بعضاً چند مورد هم بوده که طبق رویه دانشگاه علوم پزشکی برای احتیاط بیشتر ترجیح داده می‌شود برای چند روز بمانند.

296 هزار دانش‌آموز در قم تحصیل می‌کنند که 152 هزار نفرشان (اکثریت‌شان) دختر هستند. از این 296 هزار دانش‌آموز تا روز گذشته (چهارشنبه 10 اسفند) حدود 550 نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند؛ 85 درصد دختر؛ 15 درصد پسر. از 550 نفری که عازم بیمارستان شده‌اند بیش از 90 درصد‌ در ساعات اولیه مرخص شده‌اند.

30 بهمن. یک مجموعه آزمایشگاهی در وزارت بهداشت در تحقیقات خود، وجود یک ماده گاز مشکوک به‌صورت ضعیف را شناسایی می‌کند و بررسی دقیق‌تر آغاز می‌شود؛ گرچه در یک مورد در مدرسه‌ای به میزان گاز با ppm پایین می‌رسند که به لحاظ علمی قابل‌اعتنا نیست.

اتاق فرمان مشترک/ پشت پرده مسمویت دانش آموزان با اغتشاشات پائیز

گزارش از برخی مدارس پسرانه

گزارش‌ها تنها از مدارس دخترانه نیست بلکه از مدارس پسرانه هم گزارش مسمومیت داده‌اند؛ حتی از یک مدرسه حوزوی دختران که چند هفته پیش بود.

از پزشک متخصص اورژانس شنیدم که تاکنون بیش از 90 درصد دانش آموزان در همان ساعت اولیه مرخص شده‌اند و چند مورد، یک شب و برخی معدود بیش از یک شب بستری بوده‌‌اند.

درباره احتمال مسمومیت نیز می‌گفت رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خودش سم‌شناس است و از برجسته‌ترین سم‌شناس‌های کشور هم برای بررسی احتمالات کمک گرفته اما واقعاً هیچ‌چیز را تا امروز به‌صورت قطعی نمی‌توان تأیید کرد.

فرضیه مسمومیت دانش‌آموران با یک تانکر سوخت

رضا کریمی صالح معاون فرماندار پردیس در گفت‌وگو با تسنیم در پردیس، با اشاره به مسمومیت دانش آموزان در مدرسه خیام پردیس اظهار داشت: در زمان وقوع حادثه مسمومیت برای دانش آموزان در پی شناسایی عامل انتشار گاز، عوامل حاضر در محیط به یک دستگاه تانکر در مجاورت مدرسه مشکوک شدند.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته در همان لحظات ابتدایی مشخص شد بوی نامطبوع انتشار یافته در مدرسه به بوی سوخت داخل تانکر شباهت زیادی دارد لذا بلافاصله خودروی تانکر توقیف و راننده بازداشت شد.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار پردیس در ادامه گفت: موضوع علت مسمومیت دانش آموزان پردیس هنوز به صورت کامل مشخص نشده اما شواهد نشان می‌دهد پارک شدن تانکر حامل سوخت نفتا در مجاورت مدرسه عامل مسمومیت دانش آموزان در مدرسه خیام پردیس باشد.کریمی صالح تصریح کرد: خودروی توقیفی به پارکینگ منتقل شده بود و در شب همان حادثه طی تماسی مطلع شدیم نگهبانان پارکینگ نیز دچار مسمومیت و به بیمارستان منتقل شدند لذا فرضیه مسمومیت دانش آموران به واسطه سوخت داخل تانکر تشدید شد.

وی ادامه داد: روز گذشته نیز تعدادی از دانش آموزان، اولیا و معلمان و مدیران را در محل پارکینگ جمع کردیم که اذعان داشتند بوی سوخت تانکر مشابه بوی گاز انتشار یافته در مدرسه بوده است.

معاون فرماندار پردیس با تأکید بر مشخص نبودن علت دقیق مسمومیت گفت: با توجه به تحقیقات صورت گرفته تانکر حامل سوخت نفتا که در پردیس شناسایی شد در روزهای گذشته در استان‌های قم و بروجرد نیز تردد داشته لذا گمانه‌زنی‌هایی در خصوص علت مسمومیت دانش آموزان در سایر شهرها صورت گرفته که از سوی نیروهای امنیتی در حال بررسی است.

کریمی صالح در پایان خاطرنشان کرد: راننده تانکر در حال حاضر بازداشت شده و سوخت داخل تانکر و دانش آموزان نمونه برداری و آزمایش شدند اما نتایج نهایی هنوز مشخص نیست.

اتاق فرمان مشترک «آشوب»، «جنگ ارزی» و «مسمومیت سریالی»

با قدری توجه به جزئیات و شباهات‌ها می‌توان استنتاج کرد که اتاق فرمان آشوب‌های ناکام اخیر و جنگ ارزی فعلی که در جریان است، با این سلسله عملیات، مشترک است و می‌توان تحلیل کرد که جریان‌های ضدایرانی همراستا با پیشنهاد اندیشکده‌های غربی، تلاش دارند با راه‌اندازی «چرخه جدید» اعتراضات، پیوندی میان معترضین در حوزه اقتصاد با معترضین در حوزه فرهنگی؛ اجتماعی و سیاسی ایجاد کنند تا همانطور که بالاتر توضیح داده شد، بدنه خاموش را به حضور در خیابان تحریک کند و بتوانند به اهداف خود دست یابند.

در ادامه واکنش کاربران فضای مجازی را به این اقدامات را می بینید:

گزارش از علی پیراینده