تاریخ : 1401,چهارشنبه 17 اسفند14:07
کد خبر : 463842 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

با تعطیلی مدارس مخالفیم

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه سلامت دانش آموزان اولویت نخست آموزش و پرورش است، گفت: مخالف تعطیلی مدارس هستیم و تلاش ما بر این است همچنان آموزش‌های حضوری را ادامه دهیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محمد خلیل عسکری در آئین اختتامیه پویش «هدیه انرژی» در شیراز گفت: آموزش و پرورش بزرگترین مولد سرمایه‌های اجتماعی است و ما برای تولید سرمایه اجتماعی باید مسئولیت اجتماعی را تعریف کنیم.

عسکری افزود: آموزش و پرورش در کنار همه نهادها و دستگاه‌ها از جمله نهاد مقدس خانواده، فرهنگ سازی را از وظایف و مأموریت‌های اصلی خود می‌داند.

وی اظهار کرد: در راستای کاهش مصرف انرژی در ماه‌های اخیر بر اساس مصوبه استانداری دستگاه‌ها و ادارت موظف به کاستن ساعات کاری کارمندان خود شدند اما آموزش و پرورش ترجیح داد به جای تعطیلی، مساله فرهنگ سازی در این زمینه را جایگزین تقلیل ساعات کاری ادارات تابعه و مدارس کند و در این خصوص بسیار موفق عمل کرد بنابراین فرهنگ سازی کار اصلی این دستگاه است.

او ادامه داد: شرکت گاز خوشبختانه در این پویش مصرف بهینه انرژی گاز افتخار آفرینی کرد ما نیز در این راستا از هر نوع همکاری دریغ نمی‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: در خصوص حوادث اخیر ما به هیچ عنوان مایل به تعطیلی مدارس و فاصله گرفتن دانش آموزان از درس نیستیم.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته بیش از ۹۰ درصد مراجعات به مراکز درمانی، ناشی از جو روانی ایجاد شده بود، لذا در این زمینه به جمع بندی خواهیم رسید و تصمیمات لازمه اتخاذ می‌شود که در هر صورت نباید به سمت تعطیلی مدارس برویم.

عسکری ادامه داد: سلامت دانش آموزان اولویت اول آموزش و پرورش است و تلاش ما بر این است بعد از وقفه کوچکی که ایجاد شد، به سمت آموزش‌های حضوری باز گردیم.

وی گفت: خانواده‌ها توجه داشته باشند در دوران کرونایی آسیب‌های زیادی را از آموزش‌های مجازی متحمل شده ایم و تعطیلی‌ها خسارت زیادی را به فرآیند تعلیم و تربیت وارد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تأثیر معدل کتبی پایه‌های دهم تا دوازدهم در کنکور باید تلاش کنیم در تراز نمرات کتبی جهش داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تمام تلاش خود را در راستای ارائه آموزش‌های حضوری به کار خواهیم گرفت و به خانواده‌ها این اطمینان را می‌دهیم که تا پای جان از سلامت دانش آموزان محافظت خواهیم کرد.