تاریخ : 1401,شنبه 27 اسفند17:04
کد خبر : 464871 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ورزش در تمامی سطوح دانشگاهی فعال می شود

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ورزش را با همکاری همه نهادهای علمی و مراکز آموزش عالی در همه سطوح دانشگاهی و تمامی لایه ها فعال خواهیم کرد و نگاه ملی به موضوع ورزش داریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سازمان امور دانشجویان، نشست هیئت رئیسه فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی با حضور دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در محل این سازمان برگزار شد.

داداش پور گفت: احیا ورزش دانشگاهی و هویت بخشی به آن یکی از مهمترین موضوعاتی است که برای سال آینده باید بر روی آن تمرکز ویژه کرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه حکمرانی نو در ورزش دانشگاهی و فعال سازی ورزش درون دانشگاهی نیز باید صورت گیرد؛ اظهار کرد: ورزش را با همکاری همه نهادهای علمی و مراکز آموزش عالی در همه سطوح دانشگاهی و تمامی لایه ها فعال خواهیم کرد و نگاه ملی به این موضوع داریم. همچنین رشته هایی ورزشی که اقبال بیشتری دارد و دانشجویان بیشتری را درگیر می‌کند نیز باید در برنامه های آتی گنجانده شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه باید از موازی کاری در بخش های مختلف آموزش عالی جلوگیری کنیم؛ ادامه داد: روابط میان دانشگاه‌ها به منظور برگزاری مسابقات ورزشی نیز باید گسترش یابد تا ورزش در سطح گسترده احیا شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه ما باید ورزش های بومی و محلی را در کشور تقویت کنیم و به گسترش آن بپردازیم؛ تصریح کرد: ورزش های بومی و محلی بخش قابل توجه ای از ورزش را در برگرفته اند که هیئت های شهرستانی و استانی می توانند در تقویت آن بکوشند.

داداش پور با بیان اینکه علاوه بر مسابقات آسیایی و درون کشوری، مسابقات فراملی نیز باید راه‌اندازی شود؛ اظهار کرد: اصل بر این است تا روابط میان ملل تقویت شود و هویت جدیدی به ورزش دانشگاهی دهیم و ورزش دانشگاهی باید در سراسر کشور یکپارچه شود.

معاون وزیر علوم افزود: ورزش درون دانشگاهی در لایه های پایین باید فعال شود زیرا این موضوع سبب می شود تا ورزش بین دانشگاهی نیز ارتقا یابد همه این موارد به منظور بهینه سازی اوقات فراغت دانشجویان انجام می شود تا جامعه سالم، ورزش سالم و دانشجوی سالم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: لیگ های ورزش دانشگاهی نیز از سال آینده فعال تر می شود و اکنون لیگ ۳ رشته فعال شده است که برای سال آینده این لیگ ها افزایش خواهند یافت، به طوری که ورزش آموزش عالی کشور به صورت یکپارچه فعال و تمامی دانشجویان دانشگاه های استان ها و شهرستان‌ها می توانند در این مسابقات شرکت کرده و حضوری در رنگ داشته باشند.