تاریخ : 1401,شنبه 27 اسفند19:57
کد خبر : 464908 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

فرامین جدید پوتین درباره تهمت به سربازان روس حاضر در جنگ اوکراین

با دستور رئیس جمهور روسیه، تهمت و افترا به سربازان و مشارکت‌کنندگان در عملیات نظامی مسکو در اوکراین جرم‌ انگاشته خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، براساس قانونی که به امضای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه رسیده، تهمت و افترا به تمام افراد و مشارکت‌کنندگان در عملیات نظامی روسیه در اوکراین، جرم تلقی شده و مشمول مجازات خواهد بود.

پیش از این در قانون کیفری روسیه، تنها اقدامات علنی که با هدف بدنام کردن استفاده فرامرزی از نیروهای مسلح روسیه صورت می‌گرفت، مشکل‌آفرین بود اما مطابق قانون جدید، بدنام کردن علنی هرگونه مشارکت‌کننده در عملیات نظامی از جمله واحدها و نیروهای داوطلب، سازمان‌ها و اشخاص تسهیل‌کننده ماموریت‌های نیروهای مسلح روسیه، مشمول مجازات بوده و حداکثر مجازات آن، از پنج به هفت سال زندان افزایش یافته است.

علاوه بر این، نشر اکاذیب و دروغ‌پراکنی درباره داوطلبان حاضر در عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ۱۵ سال حبس در پی خواهد داشت.

همچنین، پوتین قانونی را امضا کرده که مطابق آن تهمت و افترا به داوطلبان حاضر در عملیات نظامی، تا ۵۰۰ هزار روبل (۶ هزار و ۵۰۰ دلار) جریمه نقدی در بردارد و در صورت تکرار این جرم در فاصله یک سال پس از محکوم شدن به پرداخت جریمه نقدی، مشمول مجازات کیفری خواهد شد.