تاریخ : 1401,یکشنبه 28 اسفند23:38
کد خبر : 465069 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

استان‌های مکمل سفر با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی اعلام شد

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، استان‌های تهران، سمنان، البرز، خراسان شمالی و خراسان جنوبی را به‌عنوان استان‌های مکمل سفر اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با توجه به تمرکز سفر‌های نوروزی در نیمه جنوبی و نوار ساحلی شمال کشور، استان‌های تهران، سمنان، البرز، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، قزوین، مرکزی و کرمان را به‌عنوان استان‌های مکمل سفر با جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و امکانات اقامتی مناسب که آماده ارائه خدمات به مسافران هستند، پیشنهاد داد.

سید مصطفی فاطمی دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به برگزاری گفت: دبیرخانه ستادهای استانی ازشانزدهم اسفندماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و امروز اولین جلسه ستاد کشوری برگزار می‌شود.

او با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان از سوم فروردین و تغییر الگو براساس این ایام، افزود: مصوبه‌ ابلاغی شورای فرهنگی عمومی کهبرای تمامی استان‌ها ارسال شده ملاک کار است. تشویق و ترغیب راه‌اندازی پویش «شهرما روضه‌دار است» و فعالیت واحدهایپذیرایی زیر مجموعه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در زمان افطار تا سحر از جمله تاکیدات این مصوبه است.

فاطمی با بیان اینکه نیمه غربی کشور روز سه‌شنبه و نیمه شرقی روز چهارشنبه کشور درگیر بارندگی‌های شدید خواهند بود برتوجه به هشدارهای هواشناسی، برنامه‌ریزی و هماهنگی با کمیته اسکان و استانداری برای انتقال مسافرانی که در چادر اقامت دارند به محل‌های اسکان اضطراری ستاد سفر اشاره کرد.