تاریخ : 1401,دوشنبه 29 اسفند00:25
کد خبر : 465074 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رتبه بندی۸۰۰ هزار معلم را نمی‌توان ظرف ۶ ماه انجام داد

محمد مهدی زاهدی گفت: رتبه بندی۸۰۰ هزار نفر را نمی‌توان ظرف ۶ ماه انجام داد و وزارت آموزش و پرورش باید سال آینده به اعتراضات رسیدگی کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محمد مهدی زاهدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با استقبال از مدیریت سیاست خارجی کشور در توسعه روابط با کشور‌های همسایه و شرکای راهبردی، اظهار داشت: بار‌ها از مسئولین سیاست خارجی کشور خواستیم که نسبت به تعمیق روابط با کشور‌های جهان اسلام با تمرکز بر کشور‌های همسایه برنامه راهبردی و بلند مدت داشته باشند.

وی از سیاست خارجی سخن به میان آورد و با اشاره به ارتباط ایران و عربستان اظهار کرد: اکنون سیاست خارجی روی ریل خوبی قرار گرفته و ان شاءالله دومینو وار این موضوع اثرات خودش را نشان خواهد داد. وی توسعه روابط با کشور‌های چین و روسیه و کشور‌های همسایه را زمینه ساز تحولات جدید در منطقه عنوان داشت و گفت: برخی از کشور‌های اروپایی که در اتفاقات نیمه دوم سال جاری، سفارتخانه‌های شان در اغتشاشات نقش داشته و بنا داشتند برخی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصوب کنند، از مواضع خود کوتاه آمدند و این برگ برنده جمهوری اسلامی است.

وی از تفاوت رفتار و گفتار آمریکایی‌ها در خصوص برجام سخن گفت و عنوان کرد: آمریکایی‌ها در رسانه‌ها می‌گویند که برجام تمام شده، اما در پشت پرده پیام‌های بسیاری برای اجرای توافقات ارسال می‌کنند.

زاهدی تاکید کرد: باتوجه به اقدامات ایران در سیاست‌های خارجی، امیدواریم سال آینده افق‌های خوبی پیش روی ملت باز شود و یقیناً این افق‌ها منجر به گشایش‌های اقتصادی اثربخش خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تبیین مصوبات مجلس در راستای به ارمغان آوردن آرامش به طیف‌های مختلف جامعه خاطرنشان کرد: مصوبات زیادی در این زمینه داریم، به عنوان مثال خانواده‌هایی که چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال دارند زمین یا خانه داده می‌شود و حقوق سربازان نیز افزایش یافته است و بسته‌های تشویقی برای فرزندآوری نیز داریم.

دریافت مالیات از حقوق‌ها پلکانی شد
زاهدی با اشاره به افزایش حقوق‌ها عنوان کرد: برای کاهش فاصله بین حقوق اخذ مالیات را پلکانی کردیم و سقف معافیت مالیاتی ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

زاهدی بیان کرد: در معافیت‌های مالیاتی بازنگری شد و از خانه‌ها و ماشین‌های لاکچری مالیات گرفته خواهد شد. همچنین مالیات واحد‌های تولیدی هفت درصد کاهش پیدا کرده تا از این طریق به تولید کمک شود ضمن آنکه مالیات کسب و کار نیز کاهش یافته است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس به تبلیغات کالا‌های داخلی در رسانه‌ها معافیت داده و گفتنی است که رسانه‌ها نیز معافیت مالیاتی دارند. وی در ادامه گفت: دولت در سال آینده کالابرگ الکترونیکی را در کنار یارانه نقدی پیش ببرد.

او شفاف سازی حقوق و مزایای مدیران را نیز از دیگر مصوبات مجلس برشمرد و عنوان کرد: بیمه رایگان برای سه دهک پایین جامعه باید اتفاق بیفتد و در کنار آن معافیت وارداتی به آمبولانس و خودرو‌های امدادی هم به بخش دولتی و هم به خصوصی داده شود.

زاهدی با بیان این مطلب که با رضایت کارمند و اداره آن، می‌توان سن بازنشستگی را دو سال به تاخیر انداخت، در ادامه پرداخت تسهیلات ازدواج را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در مجلس کار‌های بزرگ برای قوی کردن رویکرد‌های دانش بنیانی انجام شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: تاکنون اختیار بانک مرکزی دست دولت بود و دولت به او امر و نهی می‌کرد که مجلس این اشکال را برطرف کرد و اکنون بانک مرکزی نیمه مستقل شده است و امیدواریم شاهد اشتباهاتی که قبلا انجام می‌گرفته، نباشیم.

زاهدی در ادامه در خصوص رتبه بندی معلمین نیز گفت: در این مجلس برای رتبه بندی معلمان کار‌های زیادی انجام شد هرچند این قانون اشکالاتی دارد و رتبه بندی۸۰۰ هزار نفر را نمی‌توان ظرف ۶ ماه انجام داد و وزارت آموزش و پرورش باید سال آینده به اعتراضات رسیدگی کند.

او بر لزوم ساماندهی مدارس غیردولتی (غیرانتفاعی) تاکید کرد و افزود: در بسیاری از این مدارس از پرسنل و معلمین به نوعی بیگاری می‌کشند و مصوبات لازم در نظر گرفته شده و در ابتدای سال جدید در دستور کار قرار می‌گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون مدیریت داده و اطلاعات، اظهار کرد: یکی از مشکلات ایران این بود که به صورت یکپارچه به داده‌ها و اطلاعات دسترسی نداریم، با پیگیری‌ها سامانه داده پردازی که دستگاه‌های مختلف به صورت کاملا هوشمند بهره گیری و براساس آن برنامه ریزی کنند، در ارگان‌ها راه اندازی می‌شود لذا مصوب شد که همه دستگاه‌ها این سامانه را راه اندازی کنند و در دو سه سال آینده اتفاقات خوبی در این زمینه رخ خواهد داد.