تاریخ : 1402,سه شنبه 22 فروردين20:19
کد خبر : 466744 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تلاش ارمنستان برای یافتن نظامی ناپدید شده جمهوری آذربایجان

وزارت دفاع ارمنستان از ادامه جستجوها برای یافتن دومین نظامی ناپدید شده ارتش جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، وزارت دفاع ارمنستان از ادامه جستجوها برای یافتن دومین نظامی ناپدید شده ارتش جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «پان آرمنیین» «آرام طوروسیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان روز سه‌شنبه گفت: «دومین نظامی جمهوری آذربایجان که روز دوشنبه از مرز ارمنستان عبور کرده بود، هنوز پیدا نشده است».

طوروسیان گفت که نیروهای ارمنستانی همچنان به دنبال نظامی آذربایجانی هستند. وی به جزئیات بیشتری در مورد عملیات جستجو اشاره نکرد.

به گفته او، نخستین نظامی جمهوری آذربایجانی را یک نظامی دیگر همراهی می‌کرد که هنوز پیدا و شناسایی نشده است. رسانه‌های باکو پیش‌تر از مفقود شدن دو نظامی در «نخجوان» خبر داده بودند.

ارتش جمهوری آذربایجان مدعی شده این نظامی به دلیل دید محدود و شرایط نامساعد جوی در مرز ارمنستان و نخجوان راه خود را گم کرده بود. این نظامی جمهوری آذربایجان گفته که یک نظامی دیگر نیز همراه او بوده است.

 به گزارش خبرگزاری «ترند»، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده که تمام اقدامات لازم برای یافتن این نظامیان در حال انجام است.

وزارت دفاع روسیه یکشنبه از نقض آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داده بود. وزارت خارجه روسیه هم ضمن ابراز نگرانی درباره تشدید تنش در منطقه قره‌باغ کوهستانی، از باکو و ایروان خواسته تا مذاکرات درباره روند صلح را از سر بگیرند.

در تازه‌ترین تحول دیپلماتیک بین باکو و ایروان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان اظهار داشت معاهده صلح بین باکو و ایروان بدون مشکل نیست اما باکو مصمم به صلح است. 

الهام علی‌اف در نشست مطبوعاتی در قزاقستان گفت که کار بر روی معاهده صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان آنطور که می‌خواهد بدون مشکل نیست، اما باکو مصمم به عادی سازی روابط با ایروان است.