تاریخ : 1402,سه شنبه 19 ارديبهشت13:02
کد خبر : 469637 - سرویس خبری : زنان

نگاهی بر حواشی اخیر یک دانشگاه؛

کمک به تبلیغ بی‌حجابی در دانشگاه تهران/ کمک اساتید به ترویج بی‌حیایی در یک همایش

حجاب و عفاف از محوریت های مهم جامعه و هویت یک جامعه اسلامی است و نگاه ها به سمت جامعه تمدن اسلامی است در ماه های اخیر نوع پوشش، رفت و آمد دانشجویان در دانشگاه ها به گونه ای بوده است که گویی خبری از فعالیت فرهنگی، تربیتی آموزشی از سوی دانشگاه های کشور که یکی از ارکان علم و مهمترین جامعه ی هدف دانشجویی و نخبه پرور است درباره حجاب و مسئله پوشش در دانشگاه های جامعه اسلامی ما نیست.

به گزارش سرویس زنان «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجاب و عفاف از محوریت های مهم جامعه و هویت یک جامعه اسلامی است و نگاه ها به سمت جامعه تمدن اسلامی است در ماه های اخیر نوع پوشش، رفت و آمد دانشجویان در دانشگاه ها به گونه ای بوده است که گویی خبری از فعالیت فرهنگی، تربیتی آموزشی از سوی دانشگاه های کشور که یکی از ارکان علم و مهمترین جامعه ی هدف دانشجویی و نخبه پرور است درباره حجاب و مسئله پوشش در دانشگاه های جامعه اسلامی ما نیست.

کمک به تبلیغ بی‌حجابی در دانشگاه تهران/ کمک اساتید به ترویج بی‌حیایی در یک همایش

موضوعی که از سوی مقام معظم رهبری بارها تاکید شده و اهمیت آن و دغدغه مندی خویش برای آینده وطن را در جمله ای با این مضمون بیان می‌کنند: من نسبت به این مسئله دغدغه دارم و من خواهش میکنم که هم مسئولان دانشگاه‌ها و رؤسای دانشگاه ها هم مدیران وزارت های مربوط به دانشگاه ها هم خود دانشجوها به خصوص دخترخانم‌ها به مسئله ی حجاب به مسئله فاصله گذاری بین زن و مرد که در اسلام وجود دارد توجه کنند به آن اهمیت بدهند موازین شرعی را در دانشگاه رعایت کنند.

مسئولیت دانشگاه‌ها جز آموختن علم پرورش دادن انسان‌هایی مفید و هم سو با اهداف جامعه اسلامی در جهت پیشرفت جامعه نیست که اهمیت به مسئله حجاب که پوسته جامعه اسلامی است از ارکان مهم آن می‌باشد. اگر پوسته این جامعه خدشه دار شود و از بین برود جامعه نیز در خطر خواهد افتاد.

با روی کار آمدن دولت مردمی امید دانشجویان و تشکل‌های انقلابی در دانشگاه ها این بود که معضلات فرهنگی فراموش شده در مرکز توجه واقع گیرند اما گویا در وزارت دانشگاه‌ها و دانشگاه های بزرگ ایده فرهنگی جدیدی برای مقابله با وضعیت پوشش وجود ندارد.

دانشگاه باید بستری برای تحصیل و کسب علم باشد و در جهت رشد فردی و تربیت دانشجویان فعالیت کند که متاسفانه با جدی گرفته نشدن قوانین و بی اهمیت بودن به مسئله ی عفاف در دانشگاه‌ها و حفظ و رعایت بدیهیات ،اخلاقی عرفی شرعی این امر میسر نخواهد شد؛ و آسیب‌های جدی را در چهارچوب خانواده، نظام ،جمعی تربیت فرزندان .... به دنبال دارد که جبران ناپذیر است.

کمک به تبلیغ کشف حجاب در دانشگاه تهران

کمک به تبلیغ بی‌حجابی در دانشگاه تهران/ کمک اساتید به ترویج بی‌حیایی در یک همایش

اخیرا از دانشگاه تهران نیز تصاویر و اخباری در شبکه‌های اجتماعی مخابره میشود که نشان از وضعیت تاسفبار پوشش دانشجویان در این دانشگاه را دارد این تاسف نه از طرف تعداد کمی ازدانشجویان بلکه بخاطر رفتار برخی اساتید دانشگاه نیز هست کسانی که با بی حجابی نه تنها محیط دانشگاه حاضر میشوند بلکه با همان وضعیت با بی توجهی برخی اساتید سرکلاس نیز حاضر می شوند.

در تصاویری که منتشر شده است کاملا نشان می‌دهد که دانشجویانی بدون حجاب و با آستین کوتاه سرکلاس‌ها حاضر می شوند و حتی در فضای مجازی اقدام به هتاکی می‌کنند اما استاد این کلاس نه تنها برخوردی نمی کند بلکه همراهی نیز می کند.

گویی اساتید در دانشگاه‌های خارجی تدریس میکند نه دانشگاه‌های ایران اسلامی چنین برخوردهایی از اساتید نه تنها باعث ایجاد برهم خوردن آرامش روانی سایر دانشجویان می شود بلکه باعث تبلیغ و گسترش بی حجابی بیشتر در سطح دانشگاه نیز می شود.

باید گفت که آیا وزارت علوم از وضعیت دانشگاه ها به خصوص دانشگاه تهران اطلاع دارد؟ آیا می داند اساتیدی با تبعات و رفتارهای جامانده از اغتشاشات اخیر همراهی می کنند؟ آیا به چنین برخوردهایی قصد ورود دارد؟

کمک به ترویج بی‌حیایی در دانشگاه تهران

کمک به تبلیغ بی‌حجابی در دانشگاه تهران/ کمک اساتید به ترویج بی‌حیایی در یک همایش

مسئله دانشگاه تهران به همین جا ختم نمی شود بلکه اخیرا در این دانشگاه همایش مطالعات فرانسه در دوره معاصر در دو روز برگزار شده است. شنیده‌ها هاکی از آن است روز دوم که اختتامیه بود یکی از اساتید از دانشگاه تربیت مدرس با موضوع امپریالیسم زیبایی به سخنرانی پرداخت.

کمک به تبلیغ بی‌حجابی در دانشگاه تهران/ کمک اساتید به ترویج بی‌حیایی در یک همایش

وی در این سخنرانی تصویر یک زنی برهنه را بر روی پرده بزرگ تالار به نمایش گذاشت و درباره آن بیان داشت: عکاس این تصویر نظریه‌ای دارد مبنی بر اینکه برای زیبایی لازم نیست جوان باشید و عکس مادرش (مارگارت) را گرفته تا این نظریه را نشان دهد.

این سخنان که با سوت و کف تعدادی از شرکت کنندگان در مراسم که با کشف حجاب در سالن حضور داشتند مواجه شد و در ادامه رییس یکی از دانشکده‌ها نیز  به همراه یکی از اساتید دانشکده مطالعات به روی سن رفته و با درآوردن کت خود، بیان کرد: یک عکس مارگارتی هم از من بگیرید!

این چنین رفتارها آن هم از جانب اساتیدی که الگوی دانشجویان و نسل آینده کشور هستند تبعاتی جز روی گردانی از آرمان های انقلاب اسلامی ندارند. اساتیدی که در کلاس درس و همایش ها چنین برخوردهایی دارد نباید از دانشجویان چنین استادی انتظار رعایت شئونات اسلامی را داشت.

وزارت علوم ورود کند

به نظر می‌رسد توجیه، ترویج و تهییج افراد بزرگسال برای کشف حجاب برای پشتیبانی از جوانان و نوجوانان برای تظاهر به بی حیایی و بی عفتی از پروژه‌هایی است که جریانی با هدف افزایش ظرفیت اجتماعی خود پس از شکست در همراه سازی بدنه اجتماعی وارد آن شده است و متأسفانه وارد فاز ترویج آن در محیط دانشگاهی شده است.

وزارت علوم باید هرچه سریعتر درخصوص چنین اقداماتی ورود کند چرا که اگر این رفتارها ادامه دار باشد بی شک باید فاتحه دانشگاه اسلامی را خواند.

آنچه مورد نیاز است پایش و گزینش چندباره در طول خدمت اساتید است. به نظر می رسد بهتر است اساتید دانشگاه ها در طول خدمت در مقاطع مختلف مورد گزینش قرار گیرند تا چنین اساتیدی به خود اجازه ندهند خلاف مقررات و قوانین جامعه اسلامی برخورد کنند.

گزارش از هادی هدایت زاده