تاریخ : 1402,چهارشنبه 20 ارديبهشت03:13
کد خبر : 469716 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ترکیه دارایی‌ ۸ فرد مرتبط با داعش و القاعده را مسدود کرد

وزارت خزانه‌ داری و دارایی ترکیه امروز سه‌ شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دارایی‌ های ۸ فرد مرتبط با گروهک های تروریستی داعش و القاعده به دلیل وجود دلایل منطقی برای تامین مالی این گروهک ها مسدود شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، وزارت خزانه‌ داری و دارایی ترکیه امروز سه‌ شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دارایی‌ های ۸ فرد مرتبط با گروهک های تروریستی داعش و القاعده به دلیل وجود دلایل منطقی برای تامین مالی این گروهک ها مسدود شده است.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت خزانه‌ داری و دارایی ترکیه، دستور مسدود شدن دارایی‌ ها پس از انتشار در روزنامه رسمی این کشور لازم الاجرا شده است.

وزارت خزانه‌ داری و دارایی ترکیه اضافه کرد: دلایل منطقی وجود دارد که اقدامات این اشخاص در چارچوب «تامین مالی تروریسم» بوده است.

پیشتر نیز اعلام شده بود که ماموران شعبه مبارزه با تروریسم وابسته به اداره پلیس استانبول در راستای تحقیقات آغاز شده از سوی دادستانی این شهر، در عملیاتی ۸ فرد را به ظن همکاری با گروه تروریستی داعش بازداشت کرده اند.

دادستانی کل استانبول در چارچوب تحقیقاتی که آغاز کرده بود، ۱۱ نفر مظنون به همکاری و ارتباط با گروهک تروریستی داعش را شناسایی کرده بود.

در عملیاتی که بنابه دستور دادستانی این شهر برگزار شد، ۸ مظنون دستگیر شدند و تلاش‌ نیروهای امنیتی برای دستگیری ۳ فرد دیگر هم ادامه داشت.