تاریخ : 1402,پنجشنبه 28 ارديبهشت00:12
کد خبر : 470498 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

براندازان آلمان محاکمه شدند

پنج نفر در آلمان به اتهام برنامه‌ریزی برای کودتا علیه دولت و تلاش برای ربودن وزیر بهداشت محاکمه شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» افراد دستگیر شده و متهم به براندازی در آلمان شامل چهار مرد ۴۴ تا ۵۶ ساله و یک زن ۷۵ ساله هستند که به تاسیس یا عضویت در یک سازمان تروریستی و خیانت متهم شده اند.

به گزارش ان پی آر، دادستان‌های فدرال می‌گویند که این گروه با جنبش موسوم به «شهروندان رایش» مرتبط است که مشروعیت قانون اساسی آلمان پس از جنگ را قبول ندارد. گفته می‌شود مظنونان بر این باور بودند که امپراتوری آلمان در قرن نوزدهم، سیستم حکومتی واقعی این کشور بود و یک نظم حاکم به صورت استبدادی باید دوباره برقرار شود.

 دادستان‌ها می‌گویند این افراد قصد داشتند با استفاده از مواد منفجره در سراسر کشور خاموشی ایجاد کرده و «شرایطی شبیه به جنگ داخلی» ایجاد کنند. به گفته دادستان‌ها، آن‌ها قصد داشتند پس از این اقدام، کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت را بربایند.

هیچ مدرکی دال بر اینکه گروه در پی کودتا بوده است وجود ندارد، اما دادستان‌ها می‌گویند تهیه سلاح و پول توسط این گروه نشان می‌دهد آن‌ها «جنایتکاران خطرناکی هستند که می‌خواستند برنامه‌های خود را اجرا کنند».

چهار مرد این گروه که نامشان ذکر نشده، آوریل سال گذشته دستگیر شدند. پلیس در آن زمان ۲۲ قبضه سلاح گرم شامل یک اسلحه کلاشینکف و صد‌ها گلوله مهمات و همچنین مقادیر زیادی پول نقد، طلا و نقره از آن‌ها کشف و ضبط کرد. گفته می‌شود زن ۷۵ ساله عضو گروه که شش ماه بعد دستگیر شد، برای گروه اسناد مورد نیازشان را جعل می‌کرده است.