تاریخ : 1402,پنجشنبه 04 خرداد12:01
کد خبر : 471375 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ایران، در روزی که گذشت (۳ خرداد ۱۴۰۲)

مهم ترین عناوین اخبار سراسر کشور در روزی که گذشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهم ترین عناوین اخبار سراسر کشور در روزی که گذشت.

ایران، در روزی که گذشت (۳ خرداد ۱۴۰۲)

رهبر انقلاب، در دیدار نمایندگان مجلس:
فتح خرمشهر کار بزرگ و کم‌نظیری بود/ نقشه‌ها و طرح‌های عملیات بیت المقدس باید در دانشگاههای جنگ تدریس بشود/ اگر شما نمایندگان مجلس فرصت نمایندگی پیدا می‌کنید به خاطر آن شهادت‌هاست.

از اول تشکیل این مجلس بنابر اطلاع، اعتقاد داشتم که این مجلس انقلابی است؛ الان هم بعد از سه سال همین را تکرار می‌کنم.

مجموعه نظام یک پیکر است  و ارکان آن اعضای این پیکرند/ اگر قوا و دستگاه‌ها مکمل هم نباشند، دیگر به کار نخواهند آمد/نگاه باید نگاه همکاری و هم‌افزایی باشد.

قانون اقدام راهبردی کشور را از سرگردانی در قضیه‌ی هسته‌ای نجات داد.

قانون مناسب باید صریح، متقن، قابل اجرا، بدون تعارض و دارای ثبات باشد/مجلس یازدهم مشکلات کشور را شناخته و بر این اساس، قانون گذاشته است.

 گاهی اوقات یک سختگیری‌های غیر لازمی در مورد وزیر پیشنهادی دولت می‌شود که وزارتخانه تا مدت‌ها بی‌وزیر می‌ماند. این به کشور ضربه می‌زند/استیضاح یک وزیر در مدت کوتاه، افراط در بکارگیری ابزارهای نظارتی از سوی مجلس است.

به قصد رأی‌آوری حرف نزنید و شعار ندهید/کارهای بزرگی در مقابلتان هست، به آنها بپردازید/ "برنامه هفتم"، مسئله "مهار تورم و رونق تولید" و "لوایح نیمه کاره"، در این سال آخر مجلس به یک نقطه ای برسد.

رئیس‌جمهوری در بازگشت از سفر اندونزی: طرف اندونزیایی اعلام آمادگی کرد ۱۲ بیمارستان مهم این کشور مجهز به تجهیزات ایرانی شود.

پنجاه و یکمین اجلاس اتحادیه پایاپای آسیا در بانک مرکزی آغاز و ایران رئیس دوره‌ای این اتحادیه شد.

روسای کل بانک مرکزی ایران و فدراسیون روسیه بر تقویت مبادلات تجاری و بکارگیری پول‌های ملی دو کشور در تجارت دوجانبه تاکید کردند.

نامه رئیس مجلس به رئیس‌جمهوری: تثبیت نرخِ تسعیر ارز (تبدیل ارزِ خارجی به ریال) برای شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی غیرقانونی است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی: سربازانی که ۳ فرزند دارند معاف می‌شوند.

شاخص کل بورس با رشد ۱۵ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار واحد رسید.

هیئت شعبه دیوان عالی کشور حکم اعدام محمد رامز رشیدی و سید نعیم هاشمی قتالی، (از عوامل اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع)) را تایید کرد/دیوان عالی کشور از ردشدن درخواست اعادهٔ دادرسی دربارهٔ حکم قصاص محمد قبادلو خبر داد.

یک تیم تروریستی مسلح در جنوب شرق کشور توسط نیروی زمینی سپاه منهدم شد.

دادگاه متهمان پروندۀ رمزارزِ کینگ‌مانی با ۴۱۰۰ شاکی برگزار شد. متهمان بیش از ۱۰۷ میلیون یورو از شاکیان پرونده بُرده‌اند.

پلیس فتا استان بوشهر یک شبکه اینترنتی مدلینگ مبتذل و ترویج دهنده بی حجابی را شناسایی و لیدر و اعضای این باند مجرمانه را دستگیر کرد.

پس از اینکه دادستانی کل کشور اعلام کرد انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن تهران منع قانونی ندارد، اسامی ۹۳ ساختمان ناایمن منتشر شد.

آتش سوزی آپارتمان پنج طبقه در شیراز سه فوتی و پنج مصدوم بر جا گذاشت.

وزارت بهداشت: موارد جدید ابتلا به کرونا:  ۷۱ نفر؛ کل بیماران شناسایی‌شده: ۷۶۱۱۴۴۴ نفر؛ بهبودیافتگان: ۷۳۶۵۲۱۸ نفر؛ جان‌باختگان جدید: ۴ و مجموع فوت‌شدگان: ۱۴۶۲۴۹ تن

تیم فولاد مبارکه سپاهان قهرمان سی و پنجمین دوره لیگ برتر هندبال کشور شد.

تیم ملی آلیش بانوان با کسب ۲ نشان طلا و ۲ نقره به‌عنوان قهرمانی آسیا در بخش آزاد هم دست یافت.