تاریخ : 1402,جمعه 05 خرداد14:23
کد خبر : 471497 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

معرفی محبوب‌ترین‌ کتاب ها در نمایشگاه سی‌وچهارم

آنطور که برخی ناشران اعلام کردند؛ کتاب‌های «خون دلی که لعل شد» و «مهاجر سرزمین آفتاب» از آثار محبوب در سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب بوده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی به کار خود پایان داد که در این رویداد، سه‌هزار عرضه‌کننده حضور پیدا کردند که از این تعداد ۲۰۰ کتاب‌فروش، ۱۰۰ ناشر خارجی و دوهزار و ۷۰۰ ناشر داخلی در بخش حضوری و مجازی شرکت کرده بودند. همچنین مجموع فروش سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران بیش از ۴۰۱ میلیارد تومان اعلام شد. مردم سراسر کشور ۲۵۱ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان در بخش حضوری و ۱۴۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش مجازی کتاب خریدند و تعداد کتاب‌های خریداری شده بیش از سه و نیم میلیون نسخه تخمین زده می‌شود.

بر اساس آمار تعداد نسخه‌های فروش رفته در بخش مجازی (دقیق) یک میلیون و ۳۶۹ هزار و ۶۰۶ نسخه، تخمین تعداد نسخه‌های فروش رفته در بخش حضوری (بر اساس میانگین قیمت کتاب‌های فروش رفته در بخش مجازی) دو میلیون و ۲۹۷ هزار و ۵۲۹ نسخه است.

آنطور که برخی ناشران حاضر در نمایشگاه اعلام کردند؛ کتاب‌های «خون دلی که لعل شد» خاطرات رهبر معظم انقلاب از دوران مبارزه پیش از پیروزی انقلاب در انتشارات انقلاب اسلامی، «مهاجر سرزمین آفتاب» درباره زندگی خانم کونیکو یامامورا مادر شهید محمد بابایی نوشته حمید حسام و مسعود امیرخانی و «خاطرات سفیر» نوشته نیلوفر شادمهری در انتشارات سوره مهر، مجموعه دوجلدی «ظهور و سقوط خاندان پهلوی» به‌قلم عبدا... شهبازی درباره خاندان پهلوی و افراد مطرح دربار از نشر اطلاعات، «خاتون و قوماندان» نوشته مریم قربان‌زاده درباره زندگی شهید علیرضا توسلی فرمانده لشکر فاطمیون از نشر ستاره‌ها، «حاج‌قاسمی که من می‌شناسم» نوشته سعید علامیان از نشر خط مقدم، «حوض خون»، نوشته فاطمه‌سادات میرعالی در نشر راه‌یار و «ظهور و سقوط» خلاصه‌ای از خاطرات حسین فردوست در موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی جزو پرفروش‌ها بودند.

از کتاب‌های پرفروش‌ داستانی هم می‌توان از «آب‌نبات هل‌دار» و «آب‌نبات نارگیلی» مجموعه داستان‌های طنز مهرداد صدقی در سوره مهر نام برد. «پس از بیست سال» نوشته سلمان کدیور که درباره ماجرا‌های منجر به واقعه کربلا به زبان داستانی نوشته شده است، از کتاب‌های محبوب در شهرستان ادب بود.

«ستاره‌ها چیدنی نیستند» اثر محمدعلی حبیب‌اللهیان، گل سرسبد کتاب‌های نشر معارف است، کتابی که به موضوع روز یعنی حقوق و آزادی‌های زنان پرداخته و از زندگی یک زن آمریکایی الهام گرفته است که موضوع حقوق زنان، مسأله ذهنی او هم هست و به‌دنبال جواب این سؤال می‌رود.

کتاب «دختران آفتاب» اثر امیرحسین بانکی، بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند در نشر سروش هم به چاپ سی‌ونهم رسیده و محبوب مخاطبان بوده است.

   کتاب «تماشایی»، سروده میلاد عرفان‌پور از دیگر آثار پرفروش این ناشر در سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران بوده است. این اثر برای نخستین‌بار در سال ۱۳۹۶ منتشر شده است.

کتاب تحسین‌شده «پس از بیست سال»، اثر سلمان کدیور جزو پرفروش‌های این نشر در نمایشگاه بود. این اثر که یک داستان تاریخی است، گریزی زده است به وقایع صدر اسلام؛ نویسنده در این کتاب در هزارتوی تاریخ در جست‌وجوی چرایی وقوع واقعه کربلاست.

«فصل توت‌های سفید»، نوشته سیده عذرا موسوی، از تازه‌های کتاب شهرستان ادب در نمایشگاه امسال بود که در فهرست پرمخاطب‌ترین آثار این ناشر نیز قرار دارد.