تاریخ : 1402,جمعه 05 خرداد17:33
کد خبر : 471508 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

امام جمعه موقت ساری:

نمایندگان بازی‌های جناحی و سیاسی را کنار گذارند

امام جمعه موقت ساری از نمایندگان مجلس خواست بازی های جناحی را کنار گذارند و چوب لای چرخ دولت نگذارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» حجت الاسلام سید حسین شفیعی در خطبه‌های نماز جمعه ایثاری با تاکید بر دستگیری از مردم محروم و مستضعف اظهار داشت: این سنت حسنه ریشه در توصیه بلند امام رضا علیه السلام دارد.

وی‌به روایتی از امام رضا علیه السلام اشاره کرد واظهار داشت همه ما وظیفه داریم که به مردم خدمت کنیم و در این راستا تلاش داشته باشیم و همه ما روزی خوری سفره شهیدان هستیم.

وی با اشاره به فتح خرمشهر اظهار داشت: فتح خرمشهر اولین پیروزی رزمندگان اسلام نبود و آخرین پیروزی نیز نیست ولی زلزله بر اندام خبیث صدامیان افکنده و ایران اسلامی را سرفراز کرد و پیروزی‌های زیادی را به ارمغان آورده است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه وظیفه بزرگ در جریان فتح خرمشهر داریم، وظیفه عاطفی و احساسی را از جمله وظایف دانست و گفت: نباید بگذاریم این خناثان فتح خرمشهر و سوم خرداد را از ما بگیرند و باید آن را زنده نگه داریم.

وی با تأکید بر شناخت دشمن و عوامل پیروزی در فتح خرمشهر تاکید کرد و گفت: امروزه به لطف الهی قدرت نظامی و دریایی و زمینی و غیره به جایی رسید که دشمن به خود اجازه تصرف یک وجب از سرزمین اسلامی ایران را به خود نمی‌دهد.

امام جمعه موقت ساری استقامت و صبوری، اتحاد و همدلی و نبرد با دشمن را درس آزادسازی خرمشهر بیان کرد و گفت: امروز دشمن با گلوله‌های فرهنگی به سراغ جوانان ما می‌آید و باید در این راستا هوشیار باشیم.

وی با تقدیر از تلاش‌های دولت برای رفع مشکلات مردم از مسئولان خواست تا برای حل مشکلات اقتصادی مردم تلاش داشته باشند و گفت: کادر اقتصادی دولت نیز باید همانند رئیس جمهور پا به رکاب باشد.

امام جمعه موقت ساری از مسئولان فرهنگی و شهرداری‌ها خواست تا در حوزه فرهنگی و اجتماعی تلاش وافری داشته باشند و گفت: مشکل کمبود آب از دیگر مشکلات فراروی به شمار می‌رود و این مسئله جهانی و کشوری است.

ترویج کشت جایگزین برای حل بحران کم آبی
وی با بیان اینکه آب نعمت خداوند به شمار می‌رود از مردم خواست در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند و گفت نباید در مصرف این نعمت خودتان اسراف کرد زیرا مشکل کمبود آب حاد است و در وقت شالی کشاورزان با مشکل مواجه می‌شوند و ترویج کشت جایگزین برای کاهش معضل کم آبی مؤثر است.

وی با تقدیر از تلاش دریادلان ایرانی در پیمایش آب‌های دور دنیا این اقدام را حماسه‌ای بزرگ بیان کرد.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به کشورهای مختلف گفت: در این سفرها از جمله مالزی سندهای همکاری زیادی قید شده است.

حجت الاسلام شفیعی به دیدار مقام معظم رهبری به با نمایندگان مجلس بیان کرد و گفت: قانون گذاری مسیر را مشخص می‌کند و نمایندگان باند بازی‌ها و بازی‌های جناحی را کنار گذارند و برای رضای خدا رأی دهند و برای گره گشایی از مشکلات مردم تلاش کنند و چوب لای چرخ دولت نگذارند.

وی با بیان اینکه انتخابات اسفند سرنوشت ساز به شمار می‌رود، گفت: همه آنهایی که با خط امام و رهبری ستیز کرده‌اند و کسانی که نغمه شوم زن، زندگی و آزادی را مطرح کردند همراهی کردند بدانند که مردم ما هوشیار هستند و فریب شعارها را نخواهند خورد.