تاریخ : 1402,یکشنبه 07 خرداد00:25
کد خبر : 471597 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

وزیر بعدی آموزش و پرورش باید حمایت همه جانبه شود

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: فردی که به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب می‌شود باید مورد حمایت همه جانبه قرار گیرد زیرا تعلیم و تربیت رسالت سنگینی است و همه قوا باید پای کار باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محمدصالح جوکار درباره معرفی رضا مراد صحرایی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش، به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از سختگیری‌ها در انتخاب وزرا، معطل نشدن وزارتخانه‌ها و اینکه بدون وزیر رها شدن وزارتخانه‌ها به صلاح نیست، اشاره کرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه رهبری هموار بر این موضوع تاکید دارند که حتماً همه وزارتخانه‌ها دارای وزیر باشند، افزود: امیدوارم با بررسی برنامه‌های مراد صحرایی، اقبال نمایندگان مجلس به سمت او جلب شود و هرچه زودتر وضعیت وزارت آموزش و پرورش تعیین تکلیف شود.

جوکار عنوان کرد: البته باید بررسی‌های لازم صورت بگیرد و نمایندگان حق دارند که ابتدا برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را بشنوند و سپس تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش وزارتخانه کلیدی محسوب می‌شود، تاکید کرد: آینده کشور به این بستگی دارد که وضعیت آموزش و پرورش ما چگونه باشد.

نماینده یزد در مجلس خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش چه از لحاظ ساختاری و چه از نظر بودجه و چه از لحاظ مدیریتی باید تقویت شود.

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز اگر به آموزش و پرورش توجه شود و این وزارتخانه به عنوان یک دستگاه هزینه‌بر قلمداد نشود بلکه به عنوان دستگاهی که در آن سرمایه‌گذاری انجام می‌شود نگاه شود، می‌توان آموزش و پرورش را به روز کرد.

جوکار یادآور شد: تحقق این موضوع در گرو این است که هم مجلس و هم دولت به طور جدی از نهاد آموزش و پرورش پشتیبانی کنند و وقتی فردی به عنوان وزیر این وزارتخانه انتخاب می‌شود، مورد حمایت قرار گیرد چرا که یک وزیر به تنهایی نمی‌تواند این بار و رسالت سنگین تعلیم و تربیت را بر دوش بگیرد بلکه این کار باید با کمک همه دستگاه‌ها و نهادها انجام شود و این موضوع باید تعریف شده باشد.

وی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش همیشه در بحث بودجه در سال‌های گذشته از نظر بحث ساخت مدارس جدید، در مضیقه بوده و حتی احداث مدارس خیّری که نیمی از هزینه آن با دولت بوده نیز انجام نشده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به مشکلات معیشتی معلمان، خواستار تسریع در رتبه بندی معلمان و پرداخت مطالبات این قشر شد.

جوکار ابراز امیدواری کرد که معلمان به عنوان قشری که آینده‌سازان کشور را تربیت می‌کنند، با انگیزه کامل پای کار بیاید و رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند.