تاریخ : 1402,سه شنبه 16 خرداد19:37
کد خبر : 472418 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

مفتوح بودن پرونده مریوان نزد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

علیرغم تبلیغات وسیع هفته گذشته مبنی بر بسته شدن پرونده مریوان نزد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز (دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲) مدیرکل این آژانس بر مفتوح بودن این پرونده تاکید نمود!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علیرغم تبلیغات وسیع هفته گذشته مبنی بر بسته شدن پرونده مریوان نزد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز (دوشنبه 15 خرداد 1402) مدیرکل این آژانس بر مفتوح بودن این پرونده تاکید نمود!

متن کامل بیانیه جدید مدیر کل آژانس به شورای حکام https://www.iaea.org/newscenter/statements/iaea-director-generals-introductory-statement-to-the-board-of-governors-5-jun-2023

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پیشرفت در پرونده ادعایی کشف ذرات اتمی در مکان‌های اعلام نشده در ایران هم گفت: ایران توضیح احتمالی برای وجود اورانیوم ضعیف شده در بخشی از محل معروف به مریوان را ارائه کرده است.

 مفتوح بودن پرونده مریوان نزد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

وی با بیان این  که «ارزیابی ما درباره این مکان همچنان پابرجاست» گفت: تکرار می کنم که مسائل پادمانی باقیمانده ناشی از تعهدات ایران ذیل توافقنامه جامع پادمان بین ایران و آژانس است و هنوز باید حل و فصل شود تا آژانس در موقعیتی باشد که بتواند ماهیت صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تضمین کند.