تاریخ : 1402,دوشنبه 12 تير22:47
کد خبر : 474937 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

شاهد۷۰سال نقض حقوق‌بشر توسط آمریکا علیه ملت ایران هستیم

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به بعد نقض‌های حقوق بشر بسیاری علیه ایرانیان صورت گرفته است اما آنها مدعی هستند که حقوق بشر را رعایت می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در ششمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، گفت: در دوازدهم تیرماه سال ۶۷ ناو جنگی آمریکا هواپیمای مسافربری ایرانی را هدف قرار داد. همین پرونده چهره حقوق بشری آمریکا را نشان می‌دهد.

وی امروز دوشنبه (۱۲ تیر ۱۴۰۲) در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی طی سخنانی، افزود: این فقط یک واقعه نبود بلکه آنها در عملیات‌های جنایتکارانه مختلفی حضور داشتند از جمله کمک‌های اطلاعاتی و تسلیحاتی از رژیم صدام در زمان جنگ ۸ ساله بخشی از جنایت‌های آمریکایی‌ها بوده است، تا از شکست صدام جلوگیری کنند.

وی با اشاره به یکی از سخنان افسران ارشد سیا اظهار داشت: آمریکایی‌ها از عراق حمایت کردند تا در جنگ با ایران شکست نخورد چون اگر این حمایت‌ها را انجام نمی‌داد به قول خودشان، ایرانی‌ها تا بغداد پیش می‌رفتند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به بخش دیگری از جنایات آمریکا اظهار داشت: ۷۰ سال نقض حقوق بشر توسط آمریکا علیه ملت ایران را شاهد هستیم. از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به بعد نقض‌های حقوق بشر بسیاری علیه ایرانیان صورت گرفته است اما آنها مدعی هستند که حقوق بشر را رعایت می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی بخش دیگری از جنایت‌های آمریکا بوده است. در دوران معاصر و در سال‌های اخیر شاهد این بودیم که به بهانه حادثه ۱۱ سپتامبر به افغانستان کردند و این کشور را ۲۰ سال به اشغال خود درآوردند. بعد از آن به عراق به بهانه وجود سلاح‌های کشتار جمعی حمله کردند و نیز داعش را در منطقه غرب آسیا به وجود آوردند.
سید محمد حسینی با اشاره به جنایات آمریکا در آمریکای لاتین به ونزوئلا اشاره کرد و گفت: در آمریکای لاتین هم جنایت‌های زیادی انجام دادند از جمله در ونزوئلا اما شاهد هستیم که یکی پس از دیگری کشورهای آمریکای لاتین از زیر سلطه استکباری آمریکا خارج می‌شوند که از جمله این کشورها کشور برزیل است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه سخنان خود تاکید کرد: نقض حقوق بشر در آمریکا بسیار زیاد است که علیه شهروندان این کشور صورت می‌گیرد از جمله می‌توان به منافع کارخانجات اسلحه‌سازی در این کشور اشاره کرد که به خاطر آنها و منافعشان اسلحه‌ها تولید می‌شود و در جامعه آمریکا توزیع شده و موجب ناامنی می‌شود. آیا. نقض حقوق بشر نیست.؟