تاریخ : 1402,شنبه 24 تير16:06
کد خبر : 475997 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

حضور ۶۰۰ دانشجو از ۱۶ ملیت در دومین دوره آموزشی- فرهنگی دانشجویان بین‌المللی

مدیر کل امور دانشجویان بین المللی سازمان امور دانشجویان گفت: دوره فرهنگی- آموزشی ویژه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های کشور با شرکت حدود ۶۰۰ دانشجوی بین‌الملل از ۴۰ دانشگاه کشور و از ۱۶ ملیت آغاز به کار کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از سازمان امور دانشجویان، مراسم افتتاحیه دومین دوره آموزشی- فرهنگی ویژه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران با حضور دکتر انبیاء رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر محمد جواد سلمانپور معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان، حجت الاسلام المسلمین شریف اصفهانی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت، دکتر جعفر رازقی مدیر کل امور دانشجویان بین‌المللی سازمان امور دانشجویان و دیگر مسئولین این دانشگاه برگزار شد.

 رازقی مدیر کل امور دانشجویان بین المللی سازمان امور دانشجویان در حاشیه این مراسم گفت: دومین دوره آموزشی- فرهنگی ویژه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های کشور از ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

وی ادامه داد: این دوره فرهنگی- آموزشی با شرکت حدود ۶۰۰ دانشجوی بین‌الملل از ۴۰ دانشگاه کشور و از ۱۶ ملیت در حال انجام است، البته تعداد ثبت‌نام‌کنندگان و متقاضیان برای این دوره بیشتر بود، اما با توجه به ظرفیت کلاس‌ها و دانشگاه این دوره فرهنگی – آموزشی را با ۶۰۰ دانشجوی بین‌المللی آغاز کردیم.

مدیر کل امور دانشجویان بین‌المللی اظهار کرد: برنامه‌های آموزشی متفاوتی از جمله خانواده، نخبگان در جهان اسلام، دشمن شناسی و موضوعاتی در خصوص تعمیق باور‌های دینی و معرفی، مبانی انقلاب اسلامی و نقش نخبگانی دانشجویان در جهان اسلام برای دانشجویان بین‌المللی در این دوره تدارک دیده شده است.

 رازقی با اشاره به اینکه دانشجویان در این دوره فرهنگی- آموزشی علاوه بر شرکت در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در برنامه‌های تفریحی نیز شرکت خواهند کرد؛ افزود: کلیه برنامه‌های تفریحی و بازدید از مکان‌های دیدنی در راستای موارد آموزشی این دوره است که از جمله این برنامه‌ها می‌توانیم به بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های جمهوری اسلامی، بازدید از حسینیه جماران و برگزاری مسابقات ورزشی اشاره کنیم تا یک فضای با نشاطی برای دانشجویان در این دوره ایجاد شود.

مدیر کل امور دانشجویان بین المللی خاطرنشان کرد: دومین دوره آموزشی- فرهنگی ویژه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های کشور به مدت ۵ روز به میزبانی دانشگاه علم وصنعت درحال برگزاری است. اولین دوره آموزشی- فرهنگی دانشجویان بین‌الملل نیز سال گذشته به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شده است و امیدواریم این دوره نیز همانند دوره گذشته که بازخورد‌ها و بازتاب بسیار خوبی از دانشجویان بین‌المللی داشت، بتواند تاثیر مثبتی بر روی این دانشجویان داشته باشد.