تاریخ : 1402,شنبه 24 تير23:41
کد خبر : 476035 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

برگزاری پویش «تابستان من» در شبکه شاد

پویش «تابستان من» با هدف تربیت دانش‌­آموزان برای فراگیری مهارت‌­های کاربردی متنوع و مورد نیاز کشور در شبکه «شاد» برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» بخش «تابستان من» در شبکه «شاد» به منظور فراهم کردن محیط‌های متنوع یادگیری جهت تعامل خلاق، هدفمند و فعال دانش‌آموزان، ارائه محتوای متناسب با نیازهای حال و آینده، گسترش و تنوع دادن به ِحَرف و مهارت‌های مورد نیاز جامعه، منطبق با اهداف ساحات ششگانه سند تحول آموزش و پرورش طراحی شده است و تمام اهداف مذکور را پوشش می‌دهد.

تابستان من شامل چند بخش اصلی از جمله «ماهرشو»، «ببین»، «بازی­کن» و پایگاه­‌های تابستانی است.

بخش «ماهر شو» در تابستان من در راستای پرورش تربیت یافتگانی است که حداقل یک مهارت مفید را به دست آورند و همچنین هدایت دانش­‌آموزان به سوی رشته‌­ها و مهارت‌­های مورد نیاز کشور متناسب با علاقه‌­مندی و توانایی­‌های آن­ها طراحی شده است.

«ماهر شو» اهدافِ «زیبایی شناختی و هنری»، «اقتصادی و حرفه‌ای»، «علمی و فناورانه»، «اجتماعی و سیاسی» و «زیستی و بدنی» سند تحول را در قالب بخش‌­های «اقتصاددون»، «فناورانه»، «مجمع» و «همه فن حریف» پیگیری می‌کند.

دانش‌آموزان می‌توانند با انتخاب هر یک از بخش‌ها متناسب با علاقه خود، محتوای آموزشی مرتبط را دریافت کرده و به سؤالات مطرح شده پاسخ دهند و در نهایت فرآیند انجام پروژه را آغاز کنند.

همچنین از آنجایی که دانش‌­آموزان دوران فراغت خود را سپری می­‌کنند، رویدادها و سرگرمی‌­های مفید و جذاب در قالب انیمیشن، بازی‌­های فکری و غیره در بخش‌های «ببین» و «بازی­کن» برای اهالی مدارس ایران طراحی شده است.

دانش­‌آموزان با ورود به اپلیکیشن شاد و انتخاب بخش «مدرسه من» از صفحه اول می­‌توانند بخش‌­ها و فعالیت‌­های مورد نظر خود را انتخاب کرده و تربیت و سرگرمی بدون توقف خود را ادامه دهند.

شبکه شاد همزمان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، به عنوان بستر رسمی آموزشِ اهالی مدارس ایران فعالیت خود را آغاز کرد.

پس از پایان دوره اضطرار کرونا در کشور و بازگشت آموزش رسمی به حالت عادی، «شاد» فعالیت خود را به عنوان دستیار پرورشی نظام آموزش رسمی ادامه داد. این پلتفرم ماهیانه میزبان بیش از 8 میلیون کاربر یکتا از اهالی مدارس ایران است.