تاریخ : 1402,شنبه 31 تير17:06
کد خبر : 476737 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

سامانه درگاه جامع فرهنگی دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد

سامانه درگاه جامع فرهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، به منظور ساماندهی، انسجام بخشی و پایش مستمر فرایندهای فرهنگی مختلف در سطح دانشگاه‌ها، طراحی و راه‌اندازی شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سامانه درگاه جامع فرهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، به منظور ساماندهی، انسجام بخشی و پایش مستمر فرایندهای فرهنگی مختلف در سطح دانشگاه‌ها، طراحی و راه‌اندازی شده است.

این سامانه ضمن وحدت بخشی به رویه‌ها، اسباب آن را فراهم می‌آورد تا هاب اطلاعات فرهنگی دانشگاه‌ها شکل بگیرد و از این طریق زمینه مدیریت فرهنگی اطلاعات‌محور، در تمام حوزه های ذیربط فراهم شود.

از دیگر مزایای این درگاه یکپارچه می‌توان به دسترسی سهل‌الوصول به کارنامه فرهنگی دانشجویان اساتید و دانشگاه‌ها اشاره کرد که می‌تواند قابلیت امتیازدهی و مقایسه فرهنگی میان دانشگاه‌ها را فراهم کند و زمینه ساز رقابت و پویایی فرهنگی شود.

مدیریت و نظارت فرآیند برگزاری رویدادها، قابلیت نمایش مشخصات تمام رویدادهای انجام شده و در حال برگزاری تشکل‌ها و گروه‌های دانشجویی، قابلیت ثبت محتوای رویدادهای برگزار شده و دسترسی دانلود به افراد مجاز، امکان نظارت بر فرآیند رویدادهای در حال برگزاری، ارائه گزارش‌های آماری و مدیریتی در حوزه رویدادها از جمله توانمندی سامانه فوق است.

همچنین مدیریت و نظارت بر فعالیت گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی، قابلیت ثبت تقاضای تاسیس گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی و نظارت بر بررسی تقاضاها، قابلیت ثبت تقاضای انجام فعالیت‌های مرتبط با هر حوزه و نظارت بر آنها، قابلیت برگزاری انتخابات الکترونیکی مورد نیاز در هر حوزه، امکان درج ابلاغیه، گواهی داوری و فعالیت برای هر دانشگاه، دانشجو و کارشناس فرهنگی مدیریت و نظارت بر نشریات دانشجویی، اتوماسیون فرآیند اخذ مجوز نشریه‌های دانشجویی سراسر کشور، اتوماسیون نظارت و تایید نشریه‌ها برای انتشار، اتوماسیون برگزاری الکترونیکی انتخابات کمیته ناظر بر نشریات، قابلیت دانلود تمام نشریات، ویژه نامه‌ها و نمایش اطلاعات هر نشریه از قبیل صاحبان امتیاز، مدیران مسئول، سردبیرها و همکاران مرتبط نیز از توانمندی سامانه درگاه جامع فرهنگی دانشگاه‌ها عنوان شده است.

با راه‌اندازی این سامانه، امکان ثبت نظر و امتیازدهی خوانندگان و مرتب‌سازی بر حسب میزان بازدید، محبوبیت و نظرسنجی‌های مرتبط، ارائه گزارش‌های آماری و مدیریتی برای نظارت و ارزیابی فرایندهای نشریات دانشجویی به تفصیل توسط سامانه درگاه جامع فرهنگی دانشگاه‌ها فراهم است.

منبع: فارس