تاریخ : 1402,چهارشنبه 04 مرداد20:58
کد خبر : 477143 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

سازمان لیگ: هر باشگاه مجاز به جذب ۱+۵ بازیکن خارجی است

مدیر نقل‌وانتقالات سازمان لیگ گفت: هر تیم لیگ برتری مجاز به جذب ۱+۵ یک بازیکن خارجی است و لژیونرهای ایرانی که به به کشور برمی‌گردند جزو این سهمیه محسوب می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» فرشید طاهری در خصوص سهمیه بازیکنان خارجی تیم‌های لیگ برتری اظهار داشت: من صحبتی در مورد باشگاه تراکتور تبریز و جذب محمد نادری با هیچ رسانه‌ای انجام ندادم. سهمیه بازیکنان خارجی برای لیگ بیست و سوم ۱+۵ بازیکن است که هر باشگاه می‌تواند یک بازیکن از قاره آسیا و ۵ بازیکن از قاره‌های دیگر جذب کند.

وی افزود: بازیکنان ایرانی که در باشگاه‌های خارجی شاغل هستند در صورت بازگشت به فوتبال کشور جزو همین سهمیه بازیکنان خارجی محسوب می‌شوند. بعد از پایان فصل نقل و انتقالات تابستانی(هشتم شهریور)، هر باشگاه مجاز به جذب ۳ بازیکن سهمیه فیفاست به شرطی که فهرست تیم جای خالی داشته باشد و سهمیه بازیکن خارجی(۱+۵) را هم جذب نکرده باشد. درصورت محقق بودن این شرایط لژیونرهای ایرانی خارج از کشور نیز می‌توانند سهمیه فیفا محسوب شوند.

یکی از سایت‌های ورزشی اخیرا خبری را منتشر کرد مبنی براینکه لژیونرهای ایرانی بعد از پایان فصل نقل‌وانتقالات می‌توانند به‌عنوان بازیکن آزاد به هر تیمی بروند و سهمیه خارجی محسوب نمی‌شوند.