تاریخ : 1402,پنجشنبه 05 مرداد11:17
کد خبر : 477165 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

مشمولین بیمه بیکاری چه کسانی هستند؟

افرادی که بدلیل اتمام قرارداد کارموقت یا انقضا کار موقت بیکار می‌شوند مشمول بیمه‌ی بیکاری می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  افرادی که بدلیل اتمام قرارداد کارموقت یا انقضا کار موقت بیکار می‌شوند مشمول بیمه‌ی بیکاری می‌شوند.

رأی شعبه بدوی دیوان عدالت اداری

قانونگذار به شرح تبصره ماده (۱) قانون بیمه بیکاری گروه‌های مستثنی از دریافت بیمه بیکاری را مشخص نموده و به استناد ماده (۲) قانون بیکاری را تعریف نموده است. بیکار کسی است که بدون میل و اراده بیکار شده باشد و آماده کار باشد به موجب رای وحدت رویه شماره ۴۴۶ مورخ ۸۲/۳/۲۰ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری کارگری که به لحاظ انقضاء مدت قرارداد موقت با اتمام کار موقت بیکار می‌شود مشمول ماده ۲ می‌گردد. علاوه بر آن قانونگذار درماده ۶ قانون بیمه بیکاری شرایط لازم جهت شمول بیمه بیکاری را احصاء نموده است. با توجه به دلایل و مدارک ابرازی و استدلال طرفین، دلیلی بر نقض تصمیم هیأت بررسی بیکاری وجود نداشته و حکم به رد شکایت شاکی صادر می‌گردد. رای صادره به استناد ماده ۶۵ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در شعب محترم تجدیدنظردیوان عدالت اداری است.

رأی شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری

نظر به اینکه اعتراضات تجدیدنظرخواه به کیفیتی نیست که اساس استنباط شعبه بدوی را مخدوش نماید و یا سبب تزلزل و نتیجتا نقض رای معترض به شود و از آنجایی که دادنامه مورداعتراض منطبق با موازین قانونی ازجمله مواد ۱۰ و ۷۱ از قانون دیوان عدالت اداری صادر شده است و از جهت رعایت اصول و قواعد دادرسی نیز عاری از اشکال و ایراد می‌باشد لذا با ردتقاضای تجدیدنظرخواهی با استناد به ماده ۷۱ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری رای معترض به عیناً تایید و استوار می‌گردد رای صادره قطعی است.

منبع: میزان