تاریخ : 1402,دوشنبه 16 مرداد18:31
کد خبر : 478220 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

روایت ۲۵ساعت آواربرداری و جستجو در ساختمان‌های تخریب شده منطقه ۱۹

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نخستین گزارش خود از ۲۵ساعت عملیات آواربرداری در منطقه ۱۹ را تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جلال ملکی گفت: ۲۵ساعت از آغاز عملیات اتش‌نشانان در محل حادثه شهرک احمدیه می‌گذرد. از نخستین دقایق وقوع حادثه ۶ایستگاه با امکانات کامل به محل رسیدند و هنوز هم حضور دارند. پس از شنیدن صحبت شاهدان حادثه، عملیات را از جنوب شرقی آواربرداری را شروع کردیم و موفق شدیم در دقایق اولیه ۲نفر را زنده از زیر آوار بیرون بکشیم و ۳ساعت بعد در جنوب غربی به ۳نفر دسترسی پیدا کردیم که هر ۳ فوت شده بودند.

او افزود: پس از آن جبهه عملیات را به قسمت شمالی آوردیم که آواربرداری با تجهیزات لجستیکلی و مکانیکی آغاز شد و ساعت ۱۱ شب یک نفر دیگر را بیرون آوردیم اما فوت او توسط عوامل اورژانس تایید شد. بدین ترتیب روز نخست آواربرداری با ۲زنده و ۴کشته پایان یافت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با تاکید براینکه عملیات آواربرداری و جستجو بدون یک ثانیه تعطیلی و تاخیر ادامه پیدا کرد، گفت: اما برای پیدا کردن یک نفر دیگر ۳نقطه را گشتیم تا اینکه در جبهه شرقی آواربرداری و برش ستون‌ها آغاز شد و دقایقی قبل در قسمت میانی یک فوتی دیگر را یافتیم. بدین ترتیب تا ساعت ۲ظهر روز دوم، یعنی پس از ۲۵ساعت عملیات آواربرداری، ۲نفر زنده و ۵فوتی را از میان خروارها آوار ریزش ساختمان پیدا کردیم.

ملکی گفت: البته امروز ۲ ایستگاه ما در محل می‌مانند و تا فردا نیز یک ایستگاه باقی خواهد ماند. اما چیزی که اعلام کردند و مستند هست، تعداد نفراتی بوده که از ابتدا آمار آنها را برآورد کرده بودیم. در پایان به خانواده افراد جانباختگان تسلیت می‌گویم و امیدوارم دیگر شاهد چنین حوادثی در سطح شهر نباشیم.

منبع: همشهری آنلاین