تاریخ : 1402,سه شنبه 17 مرداد15:04
کد خبر : 478317 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

همایش «توسعه و آینده نگری در صنعت پتروشیمی» در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود

اولین و بزرگترین همایش ملی؛ توسعه و آینده نگری در صنعت پتروشیمی به همت اندیشکده نفت و انرژی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صنعت پتروشیمی‌ها یکی از صنایع راهبردی هر کشور است که محصولات آن در دیگر صنایع کاربرد دارد و جز صنایع مادر محسوب می شود. همچنین تجارت فرآورده های پتروشیمی در فضای بین المللی نیز از رونق بالایی برخوردار است و در روابط بین کشورها تاثیر گذار است.

با توجه به منابع خدادادی کشور ایران، یکی از عمده زمینه های صنعتی که می تواند کشور در آن پیشرفت داشته باشد و بتواند از خام فروشی منابع ملی جلوگیری نماید؛ پتروشیمی ها هستند. اما امروزه این صنعت حیاتی کشور با توجه به فشارهای بین المللی و عوامل متعدد دیگر با چالش های فراوانی  روبه رو است و عملکرد مناسب را از خود نشان نمی دهد.

پس ایجاد سیاست گذاری جدید و جمع آمدن نخبگان این صنعت برای ایجاد راه حل های نوین و حرکت به سمت تغییر و توسعه در این صنعت ضرورت والایی دارد که هر چه سریع تر و با شروع برنامه هفتم توسعه باید به آن پرداخت.

به همین منظور اندیشکده نفت و انرژی دانشگاه امام صادق(ع) با توجه به رسالت خود و تاکیدات مقام معظم رهبری در صدد است با برگزاری همایش «توسعه و آینده نگری در صنعت پتروشیمی» بتواند گامی در مسیر جمع آوری دانش لازم برای حل این چالش ها در زمینه های مختلف بردارد.

این همایش با محور، سرمایه گذاری و تامین مالی، بازاریابی داخلی و بین‌المللی محصولات صنعت پتروشیمی، مقررات گذاری و قیمت گذاری محصولات صنعت پتروشیمی، زنجیره تامین پایین دستی صنعت پتروشیمی و حقوقی توسط اندیشکده نفت و انرژی دانشگاه امام صادق(ع) مورخ ۱۹ و ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲ در این دانشگاه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام و ارسال مقالات تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ به نشانی http://Energy.isu.ac.ir مراجعه کنند همچنین جهت دریافت اطلاعات بیشتر با آیدی@energy_isu@ در پیام‌رسان بله و تلگرام  و یا با تلفن ۰۹۱۲۷۶۴۸۳۱۶ ارتباط برقرار نمایید.

منبع: دانشجو