تاریخ : 1402,جمعه 24 شهريور00:23
کد خبر : 481715 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

غیبت دو هفته‌ای وزیر دفاع چین در انظار عمومی

بنا به اعلام منابع آگاه وزیر دفاع چین مدتی است که در انظار عمومی حاضر نشده است. سه منبع ویتنامی مطلع از موضوع اعلام کردند که «لی شانگفو» وزیر دفاع چین بیش از دو هفته است که در انظار عمومی حاضر نشده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، بنا به اعلام منابع آگاه وزیر دفاع چین مدتی است که در انظار عمومی حاضر نشده است. سه منبع ویتنامی مطلع از موضوع اعلام کردند که «لی شانگفو» وزیر دفاع چین بیش از دو هفته است که در انظار عمومی حاضر نشده است.

این موضوع پس از آن مورد توجه قرار گرفت که حضور وی در نشست با سران دفاعی ویتنام به طور ناگهانی لغو شده است و همین موضوع، سؤالاتی در مورد غیبت بیش از دو هفته ای وی در انظار عمومی ایجاد کرده است.

وزیر دفاع ۶۵ ساله چین قرار بود در گردهمایی سالانه همکاری دفاعی به میزبانی ویتنام در مرز این کشور با چین، در ۷ تا ۸ سپتامبر، شرکت کند، اما دولت چین اعلام کرد که وزیر دفاع چین به دلیل یک وضعیت سلامتی خود نمی تواند در این نشست شرکت کند. در پی آن نشست مذکور نیز از سوی مقامات ویتنام به تعویق افتاد.

اوایل مرداد ماه نیز «چین گانگ» وزیر خارجه وقت چین پس از غیبت چند هفته ای، از سمت خود برکنار شد و وانگ یی جایگزین وی شد.

وزارت خارجه چین نسبت به شایعات پیرامون سرنوشت چین گانگ موضع‌گیری نکرد، اما به نوشته اسپوتنیک وب‌سایت وزارت خارجه چین نشان می‌دهد که آخرین دیدار رسمی گانگ روز ۲۵ ژوئن (۴ تیرماه) و با معاون وزیر خارجه روسیه در پکن بوده است.

زمانی که خبرنگاران درباره وضعیت او از مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین سوال کردند، گفت که اطلاعاتی ندارد تا در اختیار خبرنگاران بگذارد.