تاریخ : 1402,جمعه 14 مهر14:02
کد خبر : 483766 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

تشریح وضعیت ارزیابی رؤسای دانشگاه‌ها در دوره جدید

از سال قبل به صورت جدی‌تر موضوع ارزیابی روسای دانشگاه‌ها لحاظ شد

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس،  روح الله رازینی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم گفت: از سال قبل به صورت جدی‌تر موضوع ارزیابی روسای دانشگاه‌ها لحاظ شد و ما سال گذشته ۱۰ محور را برای ارزیابی روسای دانشگاه‌ها داشتیم. محور‌ها در حوزه محور‌های عملکردی ناظر بر اولویت‌های کشور و وزارت علوم بوده است و در عمده محور‌ها ما میزان توجه به بحث بهره وری و توفیق رئیس دانشگاه در مدیریت منابع باتوجه به محدودیتی که در حوزه منابع داشتیم و بحث دیگری که مهم است، میزان توجه به فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها بوده است.

وی افزود:‌ بحث مدیریت تحول و نوآوری در دانشگاه هم جز مباحث مهم است و در بحث فرهنگی در سال جدید می‌خواهیم این مقوله را پررنگ‌تر کنیم و بعد از کرونا و پسا کرونا موضوع فرهنگی و فعالیت‌های فرهنگی پررنگ‌تر شده است و یکی از اولویت‌هایی که در سال قبل در ارزیابی توجه داشتیم، بحث جوانی جمعیت و تسهیلات ازدواج دانشجویی و خوابگاه‌های متاهلی بوده است.

* ارزیابی اساتید زیر نظر روسای دانشگاه‌ها

رازینی ادامه داد: ارزیابی اساتید متمرکز دانشگاه ها و زیر نظر روسای دانشگاه‌ها انجام می‌شود و یک فرایند جاری است،که در دوره‌های قبل هم داشتیم و الان هم هست و ازیابی اساتید برای ترفیع و ارتقای اساتید اثر دارد.

وی افزود: ارزیابی که دانشجویان انجام می‌دهند، بر مدیر گروه و رئیس دانشکده که از استاد انجام می‌دهد و درباره دعوت مجدد اساتید مدعو در ارزیابی عملکردشان تاثیر دارد و این اتفاق یک فرایند جاری بوده است.