تاریخ : 1402,شنبه 29 مهر21:50
کد خبر : 485330 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

قالیباف:

مسئولیت تنظیم‌گری در نمایش خانگی برعهده سازمان صدا و سیما است نه نظارت

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم‌گیری شده است که مسئولیت تنظیم‌گری در حوزه‌های صوت و تصویر، VODها و نمایش خانگی برعهده سازمان صدا و سیما باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در رابطه بند(ب) وبندالحاقی ماده 76 لایحه برنامه هفتم توسعه که مربوطه به  VODها  بود،گفت: در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این رابطه نیز تصمیم‌گیری شده است که مسئولیت تنظیم‌گری در حوزه‌های صوت و تصویر، VODها و نمایش خانگی برعهده سازمان صدا و سیما است لذا اینکه اکنون اینجا به صدا و سیما بگوییم پنجره واحدی درست کرده و بر این مسائل نظارت داشته باش کاملاً اشتباه است اما بدون شک مجلس از آنها می‌خواهد که نظارت خود را داشته باشد ضمن آن که این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تنظیم‌گری را به صدا و سیما داده و نه نظارت را.

در نهایت بند (ب) و بند الحاقی (1) ماده 76 بنا به تشخیص رئیس مجلس شورای اسلامی مطابق برنامه نبوده است و مصوبه‌ آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد.

بند(ب)- سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف است پنجره واحد بارگذاری صوت و تصویر فراگیر در حوزه خود را حداکثر ظرف شش ماه پس از اجرائی شدن این قانون ایجاد کند. تمام رسانه‌های ناشر محور دارای مجوز از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند محتوای در حیطه اختیارات تنظیم‌گری صدا و سیما را از طریق این پنجره واحد بر روی سکوی خود بارگذاری کنند.

بند الحاقی 1- سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف است با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اجرای طرح نشانک(سیگنال)رسانی در طول سال‌های برنامه امکان متنوع‌سازی روش‌های انتقال نشانک (سیگنال) را فراهم نماید.