تاریخ : 1402,جمعه 03 آذر01:51
کد خبر : 488750 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

ابتکار دانش‌بنیان برای جلوگیری از قطع عضو بیماران دیابتی

سالانه ۱۰ هزار پا در کشور به دلیل ابتلا به دیابت قطع می‌شود که فناوران یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند با داخلی‌سازی دستگاهی کاربردی از این عارضه جلوگیری کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: سالانه ۱۰ هزار پا در کشور به دلیل ابتلا به دیابت قطع می‌شود که فناوران یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند با داخلی‌سازی دستگاهی کاربردی از این عارضه جلوگیری کنند.

یکی از تلخ‌ترین اتفاقاتی که گریبان درصد کمی از افراد مبتلا به دیابت را می‌گیرد، قطع عضو به دلیل عفونت زیاد است. در این بیماران، آسیب عصبی و کاهش گردش خون که از عوارض دیابت هستند منجر به بروز زخم‌های پوستی به خصوص روی پا می‌شوند و اگر این زخم‌ها مدیریت و درمان نشوند به عفونت منجر شده و بسیاری از پزشکان در این مرحله راه چاره را در قطع عضو می‌بینند.

خبر خوب اینکه قطع عضو، تنها چاره این عارضه نیست و می‌توان به روش‌های مختلف جلوی این عمل را گرفت. ضدعفونی کردن زخم‌ها، یکی از کارهایی است که بیماران دیابتی باید انجام دهند تا احتمال نیاز به قطع عضو را کاهش دهند. بیماران دیابتی می‌توانند برای این کار از تجهیز دانش‌بنیان ایرانی نیز استفاده کنند. این تجهیز نه از مواد شیمیایی مضر، بلکه از گاز اوزون برای ضد عفونی کردن استفاده می‌کند.

به گفته مسؤولان این شرکت دانش‌بنیان، این محصول با قیمتی کمتر از نمونه خارجی است و به دیگر کشورها، از جمله همسایگان نیز صادر می‌شود.