تاریخ : 1402,یکشنبه 19 آذر19:06
کد خبر : 490413 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

در گفت‌وگو با علی خضریان مطرح شد؛

مصوبه افزایش سن بازنشستگی انتخاب بین بد و بدتر بود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس در پاسخ به این سوال که به مصوبه افزایش سن بازنشستگی چه رأیی دادید و چرا؟ عنوان کرد: من رای موافق دادم، به این دلیل که بعضی وقت ها انتخاب ها همیشه انتخاب بد و خوب نیست بعضی وقت ها رای بین بد و بدتر است شما باید بتوانید جسارت انتخاب بد رو داشته باشید و از بد هم دفاع کنید به این دلیل که یک بدتری را می بینید آن آسیب می زند.

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در حالی که به ماه‌های پایانی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم برنامه اینترنتی «ازما» با علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در خصوص برخی از مسائل از جمله طرح شفافیت آرای نمایندگان، مصوبه افزایش سن بازنشستگی و همچنین پیگیری موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش به گفت‌و‌گو پرداخته است که در ادامه می‌خوانید؛

علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در یازدهیم دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که به خاطر شفافیت آرا، چقدر از بیرون مجلس مورد سوال یا فشار قرار گرفته‌اید؟ گفت: در جمع‌های نخبگانی تر شده که در خصوص این موضوع صحبت کنیم مثل افرادی که در پژوهشکده ها و یا تشکل های دانشجویی، قانون شفافیت آرا به تصویب رسیده است اما هنوز به تایید نرسیده است و می توان گفت این قانون به عنوان یکی از ضعف ها در مجلس یازدهم قابل بحث است زیرا که میتوانستیم یک مسیر بهتری را انتخاب کنیم که دچار این مشکلات نشویم. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس در پاسخ به این سوال که به مصوبه افزایش سن بازنشستگی چه رأیی دادید و چرا؟ عنوان کرد: من رای موافق دادم، به این دلیل که بعضی وقت ها انتخاب ها همیشه انتخاب بد و خوب نیست بعضی وقت ها رای بین بد و بدتر است شما باید بتوانید جسارت انتخاب بد رو داشته باشید و از بد هم دفاع کنید به این دلیل که یک بدتری را می بینید آن آسیب می زند. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

علی خضریان در خصوص دلیل خود مبنی بر استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: استیضاح یک ابزار نظارتی است و به معنای عزل نیست یعنی سوالم را از شما جدی تر توضیح می‌خواهم نه فقط من بلکه کمسیون تخصصی و یا نمایندگان از شما توضیح می‌خواهند. برخی از موضوعات مثل عدالت آموزشی، صندوق ذخیره فرهنگیان، معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش، سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش وقتی وزیر محترم در یک برنامه تلوزیونی در باره یک مدرسه غیر دولتی اظهاراتی را بیان می کند یعنی عقده خود را مطرح می کند.جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید: