تاریخ : 1402,چهارشنبه 22 آذر21:32
کد خبر : 490719 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشگاه‌ها محلی برای ترویج فرهنگ و گفتمان انقلاب باشند

آیت الله نوری همدانی گفت: دانشگاه و دانشگاهیان نقش مهمی در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بازسازی و توسعه کشور در سال‌های پس از جنگ داشته‌اند و امروز هم دانشگاه‌ها باید در کنار علم پژوهی و دانش‌افزایی، محلی برای ترویج فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور و هیئت همراه، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت صدیقه طاهره(س)، گفت: جهاد دانشگاهی با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند علاوه بر زمینه‌سازی اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنعت کشور را تقویت نماید.

وی با تأکید بر اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر در سلامت جامعه افزود: از دیدگاه اسلام و قرآن هر انسانی سه نوع مسئولیت بر عهده دارد؛ مسئولیت‌های خودشناسی، اجتماعی و شغلی که یکی از مصادیق بارز مسئولیت‌های اجتماعی در اسلام موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر است و نباید این موضوع مهم در جامعه خصوصاً جامعه دانشگاهی نادیده گرفته شود.

استاد عالی حوزه جهاد دانشگاهی را فرزند مبارک انقلاب اسلامی دانست و از آن به‌عنوان قلب تپنده علم و فناوری کشور یادکرد.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و دستاوردهای شهید کاظمی آشتیانی خاطرنشان کرد: امروز دشمن دانشمندان و نخبگان این مرزوبوم را هدف قرار داده است، یک روز با ترور فیزیکی و روزی دیگر با ترور شخصیتی و فکری؛ البته که نتوانستند و قادر نخواهند بود قطار پیشرفت کشور را مختل کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نامه پنجم امیرالمؤمنین علی(ع) در نهج‌البلاغه با مضمون " وَ إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَةٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَةٌ " افزود: شغل مسئولیت آفرین است و شما مسئولید، هرچند پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف ازجمله صنعت فضایی و موشکی، هوش مصنوعی و رباتیک، درمانی و پزشکی، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی، فولاد و هسته‌ای حاصل شده است اما دشمن می‌کوشد تحت عناوین مختلف و هجمه رسانه‌ای جوانان نخبه کشور را به مهاجرت به کشورهای غربی ترغیب نماید.

وی افزود: باید با حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان و... این رویه را از بین برد که نیازمند عزمی جدی و حرکتی به‌واقع جهادی است.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در جهاد تبیین و اعتلای سطح علمی و فرهنگی کشور افزود: دانشگاه و دانشگاهیان نقش مهمی در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بازسازی و توسعه کشور در سال‌های پس از جنگ داشته‌اند و امروز توسعه و رشد روزافزون کشور مرهون پژوهش‌ها و دستاوردهای علمی این مراکز می‌باشد؛ دانشگاه‌ها باید در کنار علم پژوهی و دانش‌افزایی، محلی برای ترویج فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی باشند.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار مسلمی نائینی به بیان برنامه‌ها و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی پرداخت.