تاریخ : 1402,یکشنبه 08 بهمن15:00
کد خبر : 494693 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

آمار معاون آموزشی وزارت علوم از واحد‌های آموزشی حذف شده

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: در رشته‌های علمی کاربردی تعدادی واحد کم شده است و حدودا ۱۱۲ واحد دانشگاهی آمایش شدند و به دلیل نداشتن داوطلب حذف شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشست خبری قاسم عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم برگزار شد.

عموعابدینی گفت: منطقه مکران در توسعه خیلی مهم است همچنین شهر دانش و نو آوری ثریا مصوب شد و ابلاغ شد.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره واحدهای کم شده درسی گفت: در ساماندهی با توافق پیام نور ۱۳۴ سامانه ساماندهی شد، و بتوانند در مجموعه دانشگاهی بهره بری بهتری داشته باشند (مرکز رشد، واحد‌های دولتی و فرهنگی و...) مصوب شورای گسترش شد. ۲۱۶۰ حدودا واحد دانشگاهی داریم آمایش شروع شده تعدادی واحد کم شده است. در علمی کاربردی تعدادی واحد کم شده است و حدودا ۱۱۲ واحد دانشگاهی آمایش شدند به دلیل نداشتن داوطلب حذف شدند

وی افزود: هر دانشگاهی باید اساس نامه‌ای داشته باشد اساس موضوع بر ماموریت گرایی است. ۱۱۰۸ کد رشته در ارشد را حذف کردیم. امسال آمار ۲۱ هزار کد رشته محل کاردانی، کارشناسی، ارشد، دکتری آمایش کردیم.

وی با اشاره به رشته‌های علوم پایه گفت: اگر هر رشته ۷۰ هزار امتیاز در استان بیاورند آن رشته باز به دانشگاه برمیگردد. کشاورزی،علوم پایه،فناوری راهبردی را بدون نیاز به ۷۰ هزار امتیاز خودمان فعال کردیم.

عموعابدینی از حذف برخی شاخه‌های رشته کشاورزی خبر داد و گفت: در رشته های کشاورزی ۱۷ رشته به ۷ رشد کاهش پیدا کرد و مصوب شد و آماده برای ابلاغ است.