تاریخ : 1402,شنبه 26 اسفند16:33
کد خبر : 499340 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

خط ۸ مترو از چه زمانی راه اندازی می‌شود؟

سخنگوی شهرداری تهران، جزئیاتی در خصوص افتتاح پروژه‌های شهری در حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت که امروز شنبه ۲۶ اسفند انجام می‌شود، ارائه کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران درباره افتتاح پروژه‌های شهری در حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت در روزهای پایانی سال، اظهار کرد: عملیات احداث خط ۸ متروی تهران نیز آغاز شده، با توجه به اینکه مترو نسبت به بقیه مدهای حمل و نقل عمومی بیشتر مورد توجه مسافران است، پروژه احداث خط ۸ مترو را شروع کردیم.

وی در خصوص تأمین هزینه‌های احداث پروژه خطوط ۸ و ۹ عنوان کرد: در تکمیل خطوط ۸ و ۹ برای نخستین بار ابتکار جدیدی برای تعامل و سرمایه‌گذاری با شرکای ایرانی و چینی پیش گرفته‌ایم که مبتنی بر آن بناست هزینه ساخت خطوط از محل تهاتر ملکی تأمین شود.

محمدخانی تصریح کرد: خط ۸ متروی تهران با ۹ خط دیگر تلاقی دارد و از ۱۱ منطقه تهران عبور می‌کند و پیش‌بینی می‌شود سالانه ۳۰۰ میلیون مسافر را جابه‌جا کند. این خط مترو از منطقه ۱۵ و محله مسعودیه آغاز می‌شود و با عبور از مرکز شهر در ایستگاه تقاطعی سرسبز واقع در منطقه ۸ به اتمام می‌رسد.

سخنگوی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: مطابق طراحی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود ایستگاه‌های ابتدایی خط ۸ مترو تا ۴ سال دیگر آماده شود و با تکمیل این خط حدود ۱۰ درصد از بار ترافیکی این مناطق کاسته شده و از طرف دیگر این خط به دلیل عبور از مناطق پر جمعیت، باعث افزایش مسافرپذیری سایر خطوط نیز خواهد شد.