تاریخ : 1403,چهارشنبه 15 فروردين00:46
کد خبر : 500320 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ادامه محکومیت‌های جهانی حمله به ساختمان کنسولی ایران

در ادامه محکومیت جهانی حمله اسرائیل به بخش کنسولی ایران در پایتخت سوریه، پاکستان و اندونزی نیز اقدام تل آویو را محکوم کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس؛ پاکستان و اندونزی روز سه شنبه با محکوم کردن شدید حمله به بخش کنسولی  ایران در «دمشق» پایتخت سوریه  اعلام کردند که این حمله نقض غیرقابل قبول حاکمیت سوریه و تضعیف ثبات و امنیت این کشوراست.به گزارش خبرگزاری «آناتولی» وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حمله به دیپلمات‌ها یا مراکز دیپلماتیک بر اساس کنوانسیون وین در غیرقانونی است. این نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است.»

این وزارتخانه با بیان اینکه اقدام غیرمسئولانه اسرائیل تشدید تنش بزرگ در منطقه در حال حاضر ناآرام است، از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا از ماجراجویی  تل آویو در منطقه و حملات غیرقانونی اسرائیل و هدف قرار دادن مراکز دیپلماتیک خارجی جلوگیری کند.

بر اساس این گزارش، در پی حمله موشکی روز دوشنبه ۱۳ فروردین رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان در این حمله خبر داد.«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این ضمن محکوم کردن این حمله، تصریح کرد: «ابعاد این حمله نفرت انگیز در حال بررسی است و مسئولیت عواقب و پیامدهای آن با رژیم متجاوز صهیونیستی است. »

اندونزی نیز این اقدام اسرائیل را «به شدت» محکوم کرد.وزارت امور خارجه اندونزی اعلام کرد:«این حمله نقض فاحش قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است. این اقدام خطرناک دیگری از سوی اسرائیل است که درگیری را در منطقه تشدید می‌کند و چشم انداز صلح پایدار را کاهش می‌دهد.»وزارت خارجه عربستان نیز بعد از ظهر سه شنبه حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در «دمشق» پایتخت سوریه را محکوم کرد.وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای بر رد قاطع هدف قرار دادن مراکز دیپلماتیک به هر دلیل و بهانه ای تاکید کرد. این وزارتخانه تاکید کرد که این اقدام نقض قوانین دیپلماتیک بین‌المللی و قواعد مصونیت دیپلماتیک است.