تاریخ : 1403,دوشنبه 27 فروردين01:04
کد خبر : 501448 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

مصوبه کمیسیون قضایی مجلس برای مجازات خرید و فروش سلاح در فضای مجازی

رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: بر اساس یکی از مصوبات امروز کمیسیون؛ نگهداری، پنهان کردن، خریداری یا معامله سلاح چه در فضای مجازی یا غیرمجازی جرم انگاری شد و هر شخصی هم در مورد قاچاق و حمل و نگهداری، خرید و فروش و ساخت ومتصل کردن قطعات در فضای مجازی اقدام کند به مجازات حبس درجه ۶ محکوم می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس، موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز ( یکشنبه، 26 فروردین ماه ) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از بررسی مواد ارجاعی طرح یک فوریتی اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز خبر داد و گفت: اصلاحاتی در مواد 2، 3 و 5 این طرح انجام و به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس یکی از مصوبات؛ مرتکبین قاچاق سلاح سرد جنگی به حبس درجه 6 و جزای نقدی به میزان 5 تا 7 برابر ارزش روز آن سلاح و سلاح شکاری یا مهمات آن به حبس درجه 5 و جزای نقدی 5 تا 7 برابر ارزش روز آن سلاح محکوم می شوند و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم به عنوان مرجع ارزش گذاری قیمت و ارزش روز سلاح، مهمات یا قطعات موثر موضوع این قانون تعیین شد.

نماینده مردم بم در مجلس یازدهم افزود: همچنین میزان مجازات حبس سلاح گرم سبک غیرخودکار حبس درجه 4 و جزای نقدی 5 تا 7 برابر ارزش روز آن سلاح و میزان مجازات حبس سلاح گرم سبک خودکار، مهمات یا قطعات موثر آنها حبس درجه سه و سلاح گرم سنگین یا نیمه سنگین و مهمات یا قطعات  موثر آن هم شامل حبس درجه 2 خواهد بود و اگر هر کدام از این جرائم تکرار شود مجازات ها یک درجه تشدید خواهد شد.

غضنفرآبادی یادآور شد: بر اساس ماده 3 این طرح؛ نگهداری، پنهان کردن، خریداری یا معامله سلاح چه در فضای مجازی یا غیرمجازی جرم انگاری شد و بر این اساس مرتکبین نگهداری، پنهان کردن و ... سلاح سرد جنگی به حبس درجه 7، سلاح شکاری به حبس درجه 6 و سلاح گرم سبک غیرخودکار به حبس درجه 5 و سلاح گرم سبک خودکار به حبس درجه 4 و سلاح گرم نیمه سنگین و سنگین، مهمات و قطعات موثر آن به حبس درجه 3 محکوم می شوند و  هر شخصی هم در مورد قاچاق و حمل و نگهداری، خرید و فروش و ساخت ومتصل کردن قطعات در فضای مجازی اقدام کند به مجازات حبس درجه 6 محکوم می شود.