تاریخ : 1403,پنجشنبه 27 ارديبهشت00:36
کد خبر : 504823 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

شمار شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۲۳۳ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد ارتش اسرائیل طی ساعات گذشته جنایت‌های جدیدی در این منطقه انجام داده و شمار شهدای فلسطینی باز هم افزایش یافته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وزارت بهداشت غزه، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش اسرائیل طی 24 ساعت گذشته 5 کشتار گروهی جدید در نوار غزه انجام داده است.
در این بیانیه آمده است ده‌ها فلسطینی در 24 ساعت گذشته به شهادت رسیده‌اند که از این تعداد 60 شهید و 80 مجروح به بیمارستان‌های غزه منتقل شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه در ادامه اعلام کرد تعداد شهدای فلسطینی به 35 هزار و 233 نفر افزایش یافته و شمار مجروحان نیز به 79 هزار و 141نفر رسیده است.این وزارتخانه در عین حال اشاره کرد همچنان تعداد زیادی از شهدا و مجروحان زیر آوارها هستند و نیروهای امدادی به علت شرایط جنگی امکان انتقال آن‌ها به بیمارستان‌ها را ندارند.

حملات ارتش اسرائیل طی روزهای گذشته به شمال و جنوب غزه تشدید شده است.ارتش رژیم اسرائیل با حملات گسترده به نوار غزه بسیاری از تاسیسات این منطقه از جمله تاسیسات درمانی، آموزشی و عبادتگاه‌ها را ویران کرده است.

مردم غزه تحت محاصره نیروهای اسرائیلی هستند و نیاز مبرمی به دارو و مواد غذایی دارند.نظامیان اسرائیلی به کامیون‌های حاوی کمک‌های بشردوستانه به‌سختی اجازه ورود به غزه را می‌دهند و این کامیون‌ها بعد از بازرسی‌های سختگیرانه به صورت محدود وارد غزه می‌شوند.