تاریخ : 1403,پنجشنبه 27 ارديبهشت00:56
کد خبر : 504827 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ساخت دستگاه در جهاددانشگاهی شریف با شعار سال کلید خورد

مهندسان جهاددانشگاهی دانشگاه شریف در راستای شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» دستگاه آموزشی الکتروهیدرولیک را ساختند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، محسن مردانی رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه شریف گفت:‌ ما در جهاددانشگاهی شریف یک بخش آموزش داریم که در این معاونت کارهای آموزشی خوبی شکل می‌گیرد و بخشی از کار هم در حوزه اتوماسیون است.

وی افزود:‌ در بخش اتوماسیون کارهای آموزشی خوبی انجام می‌دهند و یکی از کارهای حوزه آموزشی در اتوماسیون نیز انجام کارهای تئوری است. مردانی ادامه داد:  مهندسان سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف با طراحی و تولید این دستگاه کمک آموزشی که شبیه سازی نمونه خارجی آن با کیفیت و دقت به مراتب بالاتر است.

وی افزود: مهندسان ما موفق شدند نیاز داخلی را به خصوص در حوزه پژوهش و آموزش تخصصی، مرتفع سازند و از خروج ارز جلوگیری کنند. مردانی با اشاره به قیمت پایین محصول تولید شده نسبت به نمونه خارجی آن، گفت: قیمت تمام شده‌ این محصول در کشور حدود یک سوم هزینه وارداتی آن معادل ۱۴ هزار یورو است که رقمی بسیار بصرفه بوده است و از طرفی با تجاری سازی محصول در جهاددانشگاهی، ارزش افزوده‌ای قابل توجه به واسطه آموزش حاصل می‌شود.

وی افزود: این نیاز ایجاد شد تا دستگاهی را بسازیم که هم اکتروهیدرولیک و آموزشی باشد. ما یک مرکز دیگری داریم و سفارش ساخت  و تولید را بر عهده دارد و از نمونه های خارجی الگوبرداری کردند و با تجهیزات و تولیدات داخلی موفق به ساخت این دستگاه شدند.

مردانی ادامه داد:‌ این دستگاه به بخش آموزش ما داده شد و آموزش های تخصصی ما بر روی این دستگاه اعمال می‌شود.