تاریخ : 1403,جمعه 05 بهمن23:07
کد خبر : 528429 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

اینترنت ماهواره‌ای روی موبایل‌، از ۳ روز دیگر

اسپیس ایکس به‌زودی آزمایش نسخه بتا اتصال اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای موبایل‌ها را آغاز خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از همشهری؛ این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد تا حتی در مناطق دورافتاده و بدون نیاز به سیگنال از دکل‌های زمینی، به‌طور مستقیم از ماهواره‌ها به اینترنت متصل شوند.

ایلان ماسک، مالک اسپیس‌ایکس با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که این آزمایش از ۳ روز دیگر یعنی در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۲۵ آغاز می‌شود و هدف آن حذف مناطق بی‌پوشش جهانی است. این فناوری، تماس‌های اضطراری را در هر نقطه از کره زمین ممکن می‌سازد و به کاربران این امکان را می‌دهد که از هر نقطه‌ای درخواست کمک کنند.