
به گزارش خبرنگار تشکلهای دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جای تأمل است که وزارت اطلاعات پیش از جنگ، اسنادی را بدست آورد که نشان میداد میان آژانس و سرویسهای جاسوسی، بهویژه رژیم صهیونیستی، همکاریهای پنهانی جریان دارد. دبیر شعام نیز در بحبوحه جنگ ۱۲ روزه تصریح کرده بود: «جنگ تمام شود به حساب گروسی خواهیم رسید.» در ادامه، در تاریخ ۴ تیرماه، مجلس شورای اسلامی طرح تعلیق همکاری با آژانس را به تصویب رساند. با این حال امروز شاهدیم که وزیر امور خارجه، توافقی را با آژانس منعقد میکند؛ توافقی که مفاد آن همچنان در ابهام و بیاطلاعی افکار عمومی قرار دارد. بدیهی است که محرمانه بودن توافق، زمانی معنا دارد که دشمن از آن بیخبر باشد، نه در شرایطی که طرف اصلیِ توافق خود به همکاریهای اطلاعاتی و جاسوسی متهم است.
