تاریخ : 1348,پنجشنبه 11 دي07:00
کد خبر : 719 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

حذف کنکور یک سال به تاخیر افتاد

با بیان اینکه بر اساس قانون مصوبه مجلس تا سال 90 کنکور باید حذف شود، افزود: برای حذف کنکور تا سال 90 مشکلات زیادی وجود دارد و این امر تا 2 سال آینده محقق نمی‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران:وزیر علوم و تحقیقات گفت: اجرای قانون حذف کنکور تا سال 90 حداقل یک سال به تأخیر افتاده است.

محمد مهدی زاهدی در گفت‌وگو با«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازفارس ،با بیان اینکه بر اساس قانون مصوبه مجلس تا سال 90 کنکور باید حذف شود، افزود: برای حذف کنکور تا سال 90 مشکلات زیادی وجود دارد و این امر تا 2 سال آینده محقق نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر امتحانات استاندارد ملی یکی از شرط‌های اصلی حذف کنکور تا سال 90 است، گفت: در حال حاضر امتحانات استاندارد ملی در کشور وجود ندارد.

وزیر علوم و تحقیقات اظهار داشت: اگر قرار بود تا سال 90 کنکور حذف شود باید از امسال امتحانات سال دوم دبیرستان به صورت سراسری برگزار و نمره آن در کنکور لحاظ می‌شد در حالی که این امر محقق نشده و در حال حاضر حداقل یک سال اجرای این قانون به تأخیر افتاده است.

وی با تأکید بر اینکه وزارت علوم به عنوان مجری قانون حذف کنکور آماده است حتی از امسال این قانون را اجرایی کند، اظهار داشت: باید فضای مناسب توسط وزارت آموزش و پرورش برای اجرای قانون حذف کنکور مهیا شود.