تاریخ : 1348,پنجشنبه 11 دي07:00
کد خبر : 75 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نامه سرگشاده تشکل های دانشجویی دانشگاه یزد خطاب به رئیس قوه قضائیه

متن نامه‌ تشکل‌های دانشجویی دانشگاه یزد شامل انجمن اسلامی دانشجویان، بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان خطاب یه آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی رئیس قوه قضائیه به شرح ذیل است

خبرنامه دانشجویان ایران به گزارش خبرگزاری فارس: تشکل‌های دانشجویی دانشگاه یزد درخصوص بازگشت یکی از اساتید این دانشگاه نامه سرگشاده‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشتند.

خبرنامه دانشجویان ایران به گزارش خبرگزاری فارس متن نامه‌ تشکل‌های دانشجویی دانشگاه یزد شامل انجمن اسلامی دانشجویان، بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان خطاب یه آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی رئیس قوه قضائیه به شرح ذیل است:
آن زمانی که معمار کبیر انقلاب مبدأ تحولات را در دانشگاه می‌دید و اصلاح دانشگاه را اصلاح مملکت می‌دانست، بدون شک نگاهی ژرف به آینده‌ای داشت که جوانان دانشجو با روحیه مطالبه‌گر و عدالت‌خواه خود هرگونه کژی و ناراستی را از عرصه مقدس دانشگاه بزدایند، و امروز که جانشین خلف ایشان تحقق «دانشگاه اسلامی» را از جنبش دانشجویی مطالبه می‌کند، تشکل‌های دانشجویی خود را موظف به تلاش در راه رسیدن به این آرمان انقلابی و دینی می‌دانند و قطعا در برابر هر مانع و فسادی بر سر این راه، ایستادگی کرده و اجازه نمی‌دهند چهره دانشگاه مخدوش شود.
سال گذشته شاهد جنجالی بودیم که به خاطر اصرار به بازگشت یک استاد معلوم‌الحال و با سوء‌سابقه اخلاقی به کرسی استادی دانشگاه و مقاومت رئیس دانشگاه یزد بوجود آمده و تا مدت‌ها وقت و انرژی تشکل‌های دانشجویی را صرف خود کرده بود و عامل مکدر شدن ذهن قاطبه دانشجویان این دانشگاه شده بود.
خوشبختانه تلاش و پیگیری دانشجویان ارزشی دانشگاه یزد مانع بازگشت این استاد به دانشگاه شد و البته هشداری نیز به مسئولین قضایی و وزارت علوم داده شد تا بار دیگر با سهل‌انگاری در اتخاذ چنین احکامی خشم دانشجویان را برنیانگیزند، اما گویی قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری با بی‌توجهی به واکنش‌های دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی، بار دیگر حکم به انفصال از خدمت ریاست دانشگاه یزد به جرم مقاومت در برابر بازگشت استاد بدسابقه زده و راه را برای حضور وی به عرصه استادی دانشگاه هموار کرده است!
مگر فراموش کرده‌اید حساسیت خمینی کبیر را به پالایش اساتید و تربیت اسلامی دانشجویان؟ آیا هنوز به این نتیجه نرسیده‌اید که بازگشت شخصی با سوءسابقه اخلاقی به صحن مقدس دانشگاه، آن هم در کسوت استادی به صلاح نبوده و خلاف اصول دانشگاه تمدن‌ساز اسلامی و فرمایشات امام خمینی‌(ره) و رهبر معظم انقلاب است؟
شما که بهتر می‌دانید تربیت اسلامی دانشجو وابسته به اخلاق و رفتار استاد است. آیا فراموش کرده‌اید اعتراضات گسترده دانشجویان دانشگاه یزد را در سال گذشته که با تجمع و راهپیمایی و قرائت بیانیه‌های تشکل‌های دانشجویی همراه بود؟ آیا به آثار و عواقب حضور این شخص در دانشگاه اندیشیده‌اید؟ فکر نمی‌کنید دانشجویان ارزشی و متدین دانشگاه یزد حضور او را برنمی‌تابند و اعتراض خود را این بار محکم‌تر از گذشته نشان دهند؟
ما تشکل‌های دانشجویی یزد خود را موظف به پاسداری از حریم مقدس دانشگاه دانسته و مطمئنا در برابر حکم دیوان عدالت اداری ساکت نخواهیم ماند و همان‌طور که قبلا نیز طی نامه‌ای اعلام کرده بودیم، هیچگونه مسئولیتی را در قبال عواقب حضور این فرد در دانشگاه به عهده نخواهیم گرفت. چشم امید ما برای حل این مساله تنها به اثرگذاری حضرتعالی دوخته شده است، لذا خواهشمندیم حضرتعالی و مسئولین ذیربط هر چه سریع‌تر به این پرونده خاتمه داده و اذهان دانشگاهیان یزد را نسبت به این مساله بیش از پیش مشوش نکنند.