تاریخ : 1348,پنجشنبه 11 دي07:00
کد خبر : 886 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

شبکه های جدید سیما در راه است

دو سطح کلان برای راه اندازی شبکه ورزش وجود دارد که یکی از آنها سطح نرم‌افزاری و برنامه‌ریزی است که 100 درصد آن انجام شده و سطح دیگر هم بخش سخت‌افزاری و امکانات فنی است که از لحاظ سخت افزاری چنین منابعی را دولت و مجلس هنوز در اختیار ما قرار نداده‌اند.

خبرنامه دانشجویان ایران:معاون سیما گفت: ما از لحاظ نرم افزاری برای افتتاح شبکه مستند و ورزش آمادگی داریم اما از لحاظ سخت افزاری چنین منابعی را دولت و مجلس هنوز در اختیار ما قرار نداده‌اند.

«مرتضی میرباقری» در گفت‌وگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس گفت: دو سطح کلان برای راه اندازی شبکه ورزش وجود دارد که یکی از آنها سطح نرم‌افزاری و برنامه‌ریزی است که 100 درصد آن انجام شده و سطح دیگر هم بخش سخت‌افزاری و امکانات فنی است که از لحاظ سخت افزاری چنین منابعی را دولت و مجلس هنوز در اختیار ما قرار نداده‌اند.

وی اظهار داشت: تمام برنامه‌های شبکه ورزش، ورزشی خواهد بود و چنانچه ما برنامه‌های ورزشی‌مان بیش از ظرفیت شبکه جدید باشد، شبکه‌های دیگر هم به پخش آن‌ها مبادرت خواهند کرد.

میرباقری در ادامه گفت: ارزیابی ما این است که شبکه سه سیما همچنان 20 الی 30 درصد برنامه‌های ورزشی خواهد داشت و در شبکه‌های یک و دو سیما نیز برنامه‌های ورزشی خواهیم داشت چون حجم ورزش خیلی بالاست و یک شبکه به تنهایی نمی‌تواند این حجم بالا را پر کند.وی تصریح کرد: البته شبکه ورزش در همان ابتدای کار خود به طور 24 ساعته فعالیت خواهد کرد که در ابتدای فعالیت بخشی از برنامه‌ها تولیدی و بخشی از آنها هم غیرتولیدی خواهد بود.

میرباقری در پاسخ به این سؤال که «در صورت انتقال برنامه‌های ورزشی به شبکه ورزش، فضای خالی ایجاد شده در شبکه سه سیما با چه برنامه‌هایی پر خواهد شد؟»، نیز گفت: در این بخش‌ها به موضوعات دیگر جوانان مانند آسیب‌های اجتماعی، اشتغال، ازدواج و ... خواهیم پرداخت و تنها ساختارمان برنامه‌های نمایشی نیست و موضوعاتی که ذکر کردم در ساختارهای مختلف ساخته خواهند شد. در حال حاضر اولویت ما راه‌اندازی یک شبکه ورزش است.