تاریخ : 1394,پنجشنبه 05 شهريور11:30
کد خبر : 176768 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

اختصاصی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

شرایط قبولی در دانشکده وزارت اطلاعات/ جزئیاتی درباره نام مستعار و چک سفید امضای مامورین وزارت

یکی از ابهامات داوطلبین کنکور سراسری برای مرحله انتخاب رشته، نحوه انتخاب، ثبت نام و پذیرش در دانشگاه‌های خاص است. انتخاب دانشکده اطلاعات در فرم انتخاب رشته و قصد تحصیل در این دانشکده، معمولا جذابیت‌های خاص خود را برای دانشجویان به همراه دارد.


خبرنامه دانشجویان ایران: 
یکی از ابهامات داوطلبین کنکور سراسری برای مرحله انتخاب رشته، نحوه انتخاب، ثبت نام و پذیرش در دانشگاه‌های خاص است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انتخاب دانشکده اطلاعات در فرم انتخاب رشته و قصد تحصیل در این دانشکده، معمولا جذابیت‌های خاص خود را برای دانشجویان به همراه دارد.

بر همین اساس شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دانشجو در دانشکده اطلاعات و توضیحاتی پیرامون این دانشکده و شیوه های دیگر جذب در وزارت اطلاعات را در ادامه می‌خوانید.

دانشکده اطلاعات در ثبت‌نام کنکور سراسری در ردیف دانشگاه‌های خاص در کنار دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه علوم قضایی، دانشگاه بقیه‌الله و دانشگاه امام صادق قرار می‌گیرد.

دانشکده  امام محمد باقر وابسته به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی است و پس از قبولی سه برابر ظرفیت در آزمون این دانشگاه، مراحل معاینات بدنی، تست هوش، شخصیت شناسی و مصاحبه و نیز تحقیقات محلی آغاز می‌شود.

معاینات بدنی در وزارت اطلاعات همانند دانشگاه افسری امام علی و یا دانشکده علوم و فنون فارابی نیست و فقط سلامتی داوطلب از نظر جسمی کفایت می‌کند.

اما آزمون تست هوش و شخصیت شناسی وزارت اطلاعات، سخت ترین قسمت پروسه پذیرش در این دانشکده است.

شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دانشجو مقطع کارشناسی دانشکده اطلاعات
علاقمندان تحصیل در دانشکده اطلاعات پس از ثبت‌ نام و انتخاب رشته و قبولی در آزمون اختصاصی دانشکده، آمادگی خود را برای طی مراحل گزینشی اعلام نمایند تا در صورت پذیرش نهایی، در رشته‌های تحصیلی دانشکده اطلاعات مشغول به تحصیل شده و از مزایای دانشجویی و استخدام در وزارت اطلاعات نیز بهره‌مند گردند.

همچنین داوطلبان باید:

1- نسبت به انتخاب بنداعلام علاقه‌مندی به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشکده اطلاعات مندرج در فرم تقاضانامه‌ی اینترنتی ثبت‌نام آزمون سراسری سال1394، اقدام نمایند.
2- پس از اعلام نتایج اولیه‌ی آزمون سراسری، کد رشته‌های تحصیلی دانشکده‌ی اطلاعات را قبل از اولویت بیستم، در فرم انتخاب رشته‌ی اینترنتی درج نمایند.

شرایط و ضوابط عمومی:

1- تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
2- تدین به دین مبین اسلام.
3- اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه.
4- اعتقاد والتزام عملی به قانون اساسی ونظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
5- عدم عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی.
6- نداشتن سوء پیشینه کیفری.
7- برخورداری از سلامت و توانایی روانی و جسمی به تشخیص مراجع پزشکی وزارت اطلاعات.

شرایط اختصاصی:

1- داشتن گواهینامه پایان دوره پیش‌دانشگاهی.
2- حداقل معدل دیپلم برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی نمره 15 است.
3- داوطلبان نباید در استخدام و متعهد به سازمان یا وزارت‌خانه‌ای باشند.
4- حداکثر سن برای داوطلبان 23 سال تمام (متولدین 1/7/1371 به بعد) است.
5- احراز صلاحیت استخدامی برابر ضوابط گزینش وزارت اطلاعات.

امتیازات و تسهیلات:

1- دانشجویان دانشکده اطلاعات پس از اتمام تحصیل و در صورت احراز صلاحیت‌های علمی و گزینشی ، به استخدام وزارت اطلاعات در خواهند آمد.
2- فارغ التحصیلان دانشکده اطلاعات، پس از اتمام تعهد خدمتی،کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت خواهند نمود.
3- دانشجویان در طول دوره تحصیل، از کمک هزینه تحصیلی و سایر امتیازات برخوردار خواهند بود.
4- به دانشجویان مجرد واجد شرایط، خوابگاه دانشجویی تعلق خواهد گرفت.
5- دانشجویان مقطع کارشناسی در طول مدت تحصیل، یکی از زبان‌های زنده دنیا را فرا خواهند گرفت.
6- انصراف از تحصیل،پس از گزینش نهایی و اشتغال، خسارت مالی ناشی از گزینش و تحصیل را در پی خواهد داشت.
7- به دانشجویان پس از فارغ التحصیلی و انجام تعهدات، گواهی‌نامه کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطاء می‌گردد.

توضیحات ضروری :

الف) داوطلبان گرامی توجه نمایند اعلام علاقمندی به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشکده اطلاعات، به منزله ثبت‌نام قطعی نبوده و متقاضیان باید علاوه بر علامت گذاری این بند، کد رشته‌های تحصیلی دانشکده مزبور را قبل از اولویت بیستم خود در فرم انتخاب رشته اینترنتی، درج نمایند.

ب) مشخصات و اطلاعات مربوط به ثبت نام و شرکت داوطلبان  در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشکده اطلاعات،به صورت محرمانه نزد سازمان سنجش آموزش کشور محفوظ بوده و فقط در اختیار دانشکده اطلاعات قرار خواهد گرفت.

* اما شیوه‌ی دیگری هم برای استخدام در وزارت اطلاعات وجود دارد و آن از طریق معرفی علاقمند به استخدام در وزارت اطلاعات توسط یکی از کارکنان وزارت اطلاعات است .

معمولا کارکنان وزارت اطلاعات افرادی را که ارتباط خویشاوندی با خود دارند را از این طریق به واحد گزینش اداره کل اطلاعات استان معرفی می‌نمایند . در این شرایط افرادی که از سوی واحد گزینش آن اداره کل اطلاعات تایید می‌شوند وارد سیکل گزینش می‌شوند . ابتدا این افراد به درمانگاه اداره کل اطلاعات در هر استان معرفی می‌شوند . شایان ذکر است که اداره اطلاعات در هر استان دارای یک درمانگاه بسیار مجهز است. پس از تایید سلامتی داوطلب ، فرد برای آزمون تست هوش و آزمون شخصیت شناسی به اداره کل اطلاعات استان همدان معرفی می‌شوند و اگر در این آزمونها مردود شوند فرد را رد می‌کنند و اگر پذیرفته شود وارد فاز بعدی که مصاحبه است می‌شود .

مصاحبه شامل مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور است .

مدت مصاحبه و تحقیقات در این شیوه 9 ماه و گاهی 2 سال طول می‌کشد؛ چنانچه فرد در مصاحبه و تحقیقات محل پذیرفته شود، برای مدت 12 ماه به دانشگاه امام محمد باقر رفته تا آموزش‌های اطلاعاتی را ببیند و سپس با توجه به استعداد فرد او را در یکی از معاونت‌های وزارت اطلاعات در یکی از استان‌ها و یا استان محل سکونتش بکار می‌گمارند .

میزان حقوق در وزارت اطلاعات بسته به نوع معاونت محل خدمت متفاوت است. اما معاونت‌های ضد جاسوسی و امنیتی و نیز حفاظت اطلاعات بیشترین میزان حقوق را دریافت می‌کنند.

*  این شایعه که کارکنان وزارت اطلاعات چک سفید امضا می‌گیرند کاملاً غیرواقعی و کذب است.

شایان ذکر است کارکنان وزارت اطلاعات از بدو ورود توسط گزینش یک نام خانوادگی مستعار دریافت می‌کنند. که در درون محل کار آنها را با نام خانوادگی مستعارش می‌شناسند.


کد خبرنگار : 17