تاریخ : 1395,پنجشنبه 16 دي13:02
کد خبر : 221988 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

«خبرنامه دانشجویان ایران» به بهانه روز «شهدای دانشجو» رونمایی کرد؛

همکلاسی‌های شهیدمان را بشناسیم

16 دی از سال 1359 و بعد از حماسه عظیم شهدای هویزهف به روز شهدای دانشجو لقب گرفت؛ روزی که مظلومیت نیروهای مردمی و بسیجی کشور در این حماسه عظیم، نمایش گلگونی پیدا کرد و این روز را به نام شهدای دانشجو مطرح کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: هشت سال دفاع مقدس در چشم مردم مومن و رنج‌دیده‌ی ایران، یکی از مهمترین برحه‌های تاریخی است که ورق زدن آن در آلبوم پربار خاطرات کشور، تلخی‌ها و شیرینی‌هایی را برای بیننده به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در هر پدیده‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی، ردپای محسوسی از نسل جوان به ویژه دانشجویان به چشم می‌خورد؛ ردپایی که شاید بیش از فقط یک علامت ساده باشد؛ علامتی که نشان می‌دهد معمار کبیر انقلاب، به درستی تاکید می‌کرد که «دانشگاه مبداء تحولات است».

از شکل‌گیری نهضت مقدس انقلاب اسلامی تا بیرون کردن ستمگران ظالم و تسلط نیروهای مردمی بر ارکان کشور، دفاع مقدس، آزمون بزرگ و مهمتری بود که در سایه الطاف خداوند متعال، ولیعصر(عج)، ائمه اطهار و البته حضور پرشور مردم و جوانان و دانشجویان، با سربلندی به پایان رسید.

بی شک، نقش شهدای دفاع مقدس در انقلاب، کم از شهدای شکل گیری انقلاب اسلامی و براندازی رژیم منحوس و ظالم شاهنشاهی پهلوی نیست؛ رژیمی که به دنبال تسلط بر سیطره افکار، گفتار، رفتار و همچنین شخصیت مردم عزتمند ایران بود.

این روزها که تکایای محرم و صفر یا فاطمیه که برپا می‌شود، دانشجویان همنوا با مردم شریف ایران و البته شیعیان سراسر جهان، دانشگاه‌ها را سیاه پوش و غرق عزا و ماتم می‌کنند.

ماه مبارک رمضان در دانشگاه نیز کم از مساجد و هیئات و سفره‌های اطعام و افطار ندارد.

در سایر برحه‌ها اعم از راهپیمایی‌های عظیم مردم در اثبات حقانیت انقلاب اسلامی نیز حضور پررنگ دانشجویان در بین مردم، به چشم می‌خورد.

با همین نگاه و با مرور بر بارقه‌های علمی، فرهنگی و میدانی دانشجویان در دهه‌های پنجاه و شصت، شکل‌گیری موج محور مقاومت در بین دانشجویان و سرایت آن به جبه‌های نبرد حق علیه باطل در مقابل دشمنان قسم خورده کشور، ناگفته پیداست.

16 دی از سال 1359 و بعد از حماسه عظیم شهدای هویزه، به روز شهدای دانشجو لقب گرفت؛ روزی که مظلومیت نیروهای مردمی و بسیجی کشور در این حماسه عظیم، نمایش گلگونی پیدا کرد و این روز را به نام شهدای دانشجو مطرح کرد.

حالا اما بعد از گذشت بیش از سه دهه از این دریای پر خروش معرفت، عبور بی سر و صدا و در سایه سکوت از کنار آن، جفایی است در حق سبکبالانی که از مرغان هوایی، پرنده تر شدند.

دانشجویانی که علی رغم آرزوهای ریز و درشتی که یک جوان می‌توان در سودای آن باشد، دل به دریای خروشان جنگ شدند تا با خون‌شان، درخت انقلاب را بارورتر کرده و ریشه‌های آن را قوی تر کنند.

به همین مناسبت، «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در سالروز 16 دی ماه که به نام شهدای دانشجو لقب گرفته است، صفحه‌ای تحت عنوان "همکلاسی شهید" را رونمایی می‌کند تا شاید کمکی باشد برای قوی تر کردن احساس همزادپنداری میان نسل دانشجویان امروز با دانشجویانی که از تمام داشته‌ها و نداشته‌های خود، برای وصل الهی گذشتند.

برای مشاهده صفحه مربوط به همکلاسی شهید، روی عکس کلیک کنید


کد خبرنگار : 17