تاریخ : 1395,جمعه 15 بهمن14:22
کد خبر : 225446 - سرویس خبری : کتابخانه دانشجویان ایران

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب دویست و یکم؛

جهادگرانی که دنیا را تبدیل به بهشت می‌کنند

در میان آیات و روایات صریحا فضای اسلام، فضای همراه با عدالت ترسیم می‏‌شود و مردم به برقراری و اجرای عدالت دعوت شده و از خیانت و طلم باز داشته می‏‌شوند. هم چنین بستر مناسب برای جاری شدن عدالت در یک اجتماع، پایه گذاری حکومت اسلامی معرفی می‏‌گردد.

خبرنامه دانشجویان ایران: جزوه ی عدالت از منظر رهبر کبیر انقلاب(ره) جستاری در آثار و بیانات امام خمینی(ره)  پیرامون مفهوم عدالت از مجموعه جزوات "دنیا بهشت می شود" تولید شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در گوشه ای از مقدمه این محصول آمده است: "مفهوم عدل در لغت در مقابل ظلم و جور آمده و به معناى قراردان هرچیز در جاى خود و یا انجام دادن هرکارى به نحو شایسته است. چنانکه حضرت على (‏علیه السلام) می‌‏فرماید: «العدل یضع الامور مواضعها» عدل است که هر امرى را در جایگاه خودش قرار مى‌‏دهد. از این رو عادل بودن خداوند به این معنا است که در آفرینش طبیعت هر شیئی تحت نظمی ویژه خلق شده‌‏اند«بالعدل قامت السموات و الارض»  و در میان قوانین حاکم بر جهان نیز تناقض و تفاوتی دیده نمی‌‏شود، تا آنجاکه حضرت على علیه السلام مى‏‌فرماید: خداوند از ستم بر بندگان خود منزّه است و درباره آفریدگان خود به عدل رفتار مى‌‏کند و در مورد آنان به عدل حکم مى‌‏کند..."

در میان آیات و روایات صریحا فضای اسلام، فضای همراه با عدالت ترسیم می‏‌شود و مردم به برقراری و اجرای عدالت دعوت شده و از خیانت و طلم باز داشته می‏‌شوند. هم چنین بستر مناسب برای جاری شدن عدالت در یک اجتماع، پایه گذاری حکومت اسلامی معرفی می‏‌گردد و از این رو است که حضرت امام خمینی(ره) اشاره می‏‌کنند که با برقراری عدالت گسترده در یک جامعه‌‏ی اسلامی، دنیا بهشت می‏‌شود .

از جمله اهدافی که گروه های جهادی در اجرای اردوهای خدمت رسانی خود در مناطق محروم دنبال می کنند، برداشتن گام هایی در راه تحقق عدالت اجتماعی است. بی شک طی این مسیر بدون توجه و دسترسی به علم و آگاهی درارتباط با مفهوم این واژه که از مبانی اجتماعات اسلامی است، میسر نخواهد بود. هسته توانمند سازی حرکت های جهادی به عنوان مجموعه ی پشتیبان از اقدامات گروه های جهادی برآن شده است با گردآوری مطالعات و دیدگاه‏‏های متفکران اسلامی به لحاظ نظری اقدام به تقویت بنیان محتوایی گروه‏های جهادی در ارتباط با تبیین عدالت اسلامی نماید و در این راستای بسته "دنیا بهشت می‏‌شود "شامل مجموعه جزواتی که هریک از نگاه یکی از این متفکران می‌‏باشد را ارایه می‌‏نماید. امید است که این بسته در تنظیم گرای جهادگرانی که با سرمشق قرار دادن این بیان از مقام معظم رهبری که می فرمایند "همه‌ى تلاشها و مجاهدت‏ها براى این است که در جامعه عدالت تامین شود؛ که اگر عدالت تامین شد، حقوق انسان و کرامت بشرى هم تامین مى‌شود و انسانها به حقوق و آزادى خود هم مى‌رسند" مفید و موثر واقع شود.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت این بسته می توانید با شماره 88846085-021 تماس بگیرید.

برای دریافت یا کسب اطلاعات بیشتر اینجـــــــــا کلیک کنید.


کد خبرنگار : 17