تاریخ : 1395,پنجشنبه 19 اسفند15:45
کد خبر : 229486 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

برای دانشجویانی که به دنبال پذیرش از دانشگاه‌های خارجی هستند؛

با خیال راحت «اپــلای» کنید

اما در این میان برخی از دانشجویان و داوطلبان به دنبال اپلای کردن و پذیرش گرفتن از دانشگاه‌های خارجی هستند تا با عزیمت به دانشگاه‌های معتبر جهان، جدیدترین علوم روز جهان را کسب کرده برای خدمت به کشور دوباره بازگردند. هرچند در این میان، برخی نیز دیگر تصمیم به بازگشت نمی‌گیرند.

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از دغدغه‌های این روزهای شرکت کنندگان کنکور دکتری، نحوه پذیرش در دانشگاه است که به عملا به عنوان مرحله دوم کنکور تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برای بسیاری از این دانشجویان که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند احتمالا مهم است بدانند پروسه ثبت‌نام، پذیرش و گزینش در دانشگاه‌ها به چه نحوی صورت می‌گیرد.

اما در این میان برخی از دانشجویان و داوطلبان به دنبال اپلای کردن و پذیرش گرفتن از دانشگاه‌های خارجی هستند تا با عزیمت به دانشگاه‌های معتبر جهان، جدیدترین علوم روز جهان را کسب کرده برای خدمت به کشور دوباره بازگردند. هرچند در این میان، برخی نیز دیگر تصمیم به بازگشت را نمی‌گیرند.

بر همین اساس، خلاصه‌ای از پروسه اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر را در ادامه ببینید:
رزومه خوب یا عالی (در دوران تحصیل باید با توجه به این نکته شما سعی کنید مقاله بدین یا مدارکی دال بر کار کردن در شرکت‌های معتبر جمع کنید، همچنین تا می‌توانید نرم افزارهای مختلف رشته خود را کار کنید که امتیاز بزرگی هست(

- شروع کنید به سرچ کردن دانشگاه‌ها و پیدا کردن افراد و یا گروه‌هایی که کار مورد علاقه شما را در دانشگاه‌های مختلف انجام می‌دهند.
- برقراری ارتباط موثر از طریق ایمیل با افراد و گروه‌های تحقیقاتی که پیدا کردید
- اتمام تحصیل در یک مقطع تحصیلی
- اخذ مدارکی مانند پایان نامه، ریز نمرات و ...

فراخور هر سفارتی، ترجمه مدارک بطوری که برای آن سفارت یا دانشگاه‌های آن کشور قابل قبول باشد.

آمادگی برای آزمون های زبان بین المللی که اهم آنها TOEFL،IELTS، GRE،GRE SUBJECT ،GMAT است.

- ارسال نمرات و مدارک به مرکز دانشگاه‌ها
- پرداختن پول بررسی مدارک که به Application fee معروف است.
- انتظار تا اعلام نتیجه نهایی بررسی ها
- پس از اخذ پذیرش باید از سفارت وقت مصاحبه گرفته و به سفارت مراجعت نمایید. گاهی این سفارت خارج ایران قرار دارد که یک سفر هزینه بر خواهد بود.
- عمدتا سفارت هم به آماده سازی مدارک نیاز دارد.
- اخذ ویزا و فراهم کردن لوازم سفر
- تهیه بلیط هواپیما

بر همین اساس اگر تصمیم به اپلای دارید، دست بجنبانید تا عقب نیفتید و تمام مراحل پیش رو برای حضور در دانشگاه‌های معتبر دنیا را به سرعت طی کنید.


کد خبرنگار : 17