تاریخ : 1396,پنجشنبه 18 خرداد14:31
کد خبر : 237586 - سرویس خبری : ماه دیدار ماه

متن کامل سخنرانی علیرضا اَلزَیّادی در دیدار چهارشنبه شب؛

درد و دل نماینده دانشجویان خارجی با رهبر انقلاب چه بود؟

دانشجوی بین المللی به دور از خانواده و کشور خود، اوقات فراغت بیشتری دارد در جاییکه دانشجوی ایرانی تعطیلات و اوقات فراغت خود را در کنار خانواده سپری میکند. دانشجوی بین المللی مجبور است اوقات فراغت خود را در خوابگاههای دانشجویی در تنهایی بگذراند.

خبرنامه دانشجویان ایران: علیرضا اَلزَیّادی دبیرکل دانشجویان عراقی در ایران چهارشنبه شب در دیدار دانشجویان به رهبر انقلاب به سخنرانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن سخنرانی این فعال دانشجویی را در ادامه می‌خوانید:

اینجانب علیرضا الزیادی دانشجوی عراقی مقطع دکتری تاریخ ایران دانشگاه تهران به نمایندگی از دانشجویان بین المللی دانشگاه های ایران بخصوصی دانشجویان عراقی، سلام گرم و ارادت خاص خود را تقدیم حضرتعالی می نماییم.

درد و دل دانشجویان خارجی با رهبر انقلاب چه بود؟

ما مفتخریم که امروز در زیر پرچم ولایت و در جمهوری اسلامی ایران مشغول به دانش اندوزی هستیم.
در حال حاضر هزاران دانشجو از کشورهای مختلف در ایران مشغول به تحصیل هستند. برای بسیاری از این دانشجویان فرصت ها و موقعیت های تحصیل در کشورهای دیگر جهان نیز فراهم بوده اما ایران را انتخاب کرده اند. چرا که ایران همواره از منادیان جهانی ارزشهای انسانی برای سعادت بشر در دنیا و آخرت بوده ست.

کشوری که با وجود تحریم های همه جانبه و فشارهای جهانی همچنان بر دیدگاهها و ارزشهای خود استوار بوده و توانسته در بسیاری از عرصه ها پیشرفت های چشمگیر جهانی داشته باشد. حضور چند ساله ی دانشجویان بین المللی در جمهوری اسلامی ایران موقعیتی ارزشمند برای پیوند جوامع بشری ایجاد می کند. دانشجویان بین المللی سفرای پیامهای دوستی، ارزشها و اصول مقاومت اسلامی در سطح جهان خواهند بود. و می توانند با بهترین زبان و بیان قابل فهم جامعه خود، این پیامها و ارزشها را انتقال دهند. در این قسمت از صحبتهایم میخواهم به یکی از مهمترین موضوعات و دغدغه های دانشجویان بین المللی اشاره کنم و آن فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه است.

دانشجوی بین المللی به دور از خانواده و کشور خود، اوقات فراغت بیشتری دارد در جاییکه دانشجوی ایرانی تعطیلات و اوقات فراغت خود را در کنار خانواده سپری میکند. دانشجوی بین المللی مجبور است اوقات فراغت خود را در خوابگاههای دانشجویی در تنهایی بگذراند. که این هم می تواند فرصت باشد و مراتب بیشتری برای کسب مهارتهای فرهنگی و معنوی دارد. این اشتیاق را بنده بارها و بارها در برنامه های متعدد مشاهده کرده ام که امیدوارم با تاکید حضرت عالی این فعالیتها افزایش یابد.

اما چند نکته ای در مورد کشورم عراق؛ در این ایام و به لطف خداوند متعال و فتوای جهاد کفائی آیت الله سید علی سیستانی و حمایتهای جمهوری اسلامی ایران، جوانان مجاهد و مؤمن عراق در نیروهای امنیتی و الح شد الشعبی موفق شدند تا محکم در قبال نقشه های دشمن بایستند و سنگینترین ضربه ها را به آنها در جبهه جنگ وارد کنند و الحمدلله امروز ما به آزاد سازی کامل خاک عراق نزدیک می شویم. ما دانشجویان نیز از موقعیت های علمی و فرهنگی و اجتماعی خود مسؤولیت خون شهدای این مقاومت را برگردن گرفته و در مسیر قطع دست نفوذ قدرت های استکبار جهانی از کشورمان عراق ایستاده ایم و به این مسیر تا ظهور منجی عجل الله فرجه ادامه خواهیم داد.

ما جوانان عراق از نسلی هستیم که دیروز سینه های خود را آماج گلوله های دشمن کینه توزی کردند که نمی خواستند اقتدار و سربلندی اسلام ناب محمدی را ببینند. و ما نسل جوان که همیشه مورد عنایت حضرتعالی بوده ایم، امروز می خواهیم در ادامه راه آنها با اقتدا به مولا و سرور خود و علی زمان خود بگوییم سینه های ما سپر آماج گلوله های دشمنی است که امروز هم نمی خواهند اقتدار علمی، سیاسی، فرهنگی و نظامی عراق را ببینند. ولذا در این راه با توکل بر خدا و ایجاد همدلی، همفکری و هم اندیشی در سایه وحدت و با روحیه انقلابی و جهادی به منظور رسیدن به قلل رفیع علمی، اقتصادی و فرهنگی که مدنظر و مورد تأکید مکرر حضرتعالی است تلاش می نماییم.

ما تقاضا داریم جهت نزدیکی بیشتر بین ملت های ایران و عراق بنیادهای فرهنگی فعال تاسیس گردد و مشترکات میان این دو ملت را برجسته کند و زمینه های ارتباط میان دانشجویان دو کشور را فراهم سازد. ما اعتقاد داریم که کشورهای محور مقاومت نیاز دارند تا بیشتر در زمینه های علمی و فرهنگی رشد کنند، لذا تقاضا داریم همکاری های علمی میان ایران و این کشورها افزایش یابد. رسیده میجین از بیانات حضرتعالی و تاکید بر حفظ وحدت عراق و تشویق مردم ایران جهت مشارکت در حماسه اربعین حسینی که باعث شد دو ملت ایران و عراق بیشتر به همدیگر نزدیک شوند، بسیار تشکر و قدردانی میکنیم.

در پایان آقاجان از شما خواهش میکنیم در مناجاتهای شبانیتان در این ایام سهمی برای جوانان کشورهای محور مقاومت در نظر بگیرید.


کد خبرنگار : 16