تاریخ : 1396,پنجشنبه 01 تير19:16
کد خبر : 238901 - سرویس خبری : اخبار آزمون دانشگاه آزاد

بالاخره نوبت به دانشگاه آزادی‌ها رسید؛

انتخاب رشته ارشد ۹۶ دانشگاه آزاد آغاز شد/ پاسخ به ۸ ابهام داوطلبان

در این گزارش به هشت سوال و ابهام داوطلبان، پیرامون انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال 96 پاسخ داده‌ایم و علاوه بر آن جدول زمان‌بندی انتخاب رشته نیز در این گزارش آورده شده است که کمک زیادی به داوطلبان خواهد کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تا دهم تیرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بالاخره انتظار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 96 به سر سرسید و حالا داوطلبانی که خواهان قبولی در دانشگاه آزاد هستند نیز، می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، اقدام به انتخاب رشته نمایند و رشته محل‌های مدنظر خود را نیز مشخص کنند. خوب است پیش از اقدام به انتخاب رشته از برخی نکات بعضا بسیار مهم اطلاع داشته باشید تا بتوانید انتخاب رشته بهتری را انجام دهید.

*** انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد تا چه زمانی مهلت دارد؟
انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تا دهم تیرماه ادامه خواهد داشت.

زمان‌بندی انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 96 دانشگاه آزاد طبق جدول زیر است:

*** چه کسانی می‌توانند انتخاب رشته کنند؟
کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون کارشناسی ارشد سال 96 سازمان سنجش آموزش کشور که مطابق کارنامه صادره آن سازمان در رشته/گرایش‌های دایر در دانشگاه آزاد اسلامی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند امکان ثبت انتخاب رشته خود در سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را خواهند داشت.

*** هر داوطلب مجاز به انتخاب چند رشته/ محل است؟
هر داوطلب مجاز است متناسب با کد رشته امتحانی خود در رشته/ گرایش‌هایی که مجاز به انتخاب رشته شده است، حداکثر تا 100 کد رشته/ محل را انتخاب نماید.

* نکته: داوطلبانی که علاوه بر کد رشته امتحانی اول در کد رشته امتحانی دوم نیز ثبت‌نام و در آزمون شرکت نموده‌اند می‌توانند رشته/محل‌های متناسب با کد رشته امتحانی دوم خود را بر اساس اولویت موردنظر در میان 100 انتخاب خود درج نمایند.

*** کد رشته/ محل‌های دانشگاه آزاد کجا درج شده است؟
کد رشته/ محل‌های کنکور کارشناسی ارشد سال 96 دانشگاه آزاد در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج شده است.

*** دفترچه راهنمای انتخاب رشته را از کجا دریافت کنیم؟
دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سایت azmoon.org قابل دریافت است. همچنین داوطلبان محترم می‌توانند این دفترچه را با کلیک بر روی کادر زیر دریافت نمایند.

*** چگونه می‌توان انتخاب رشته را ویرایش کرد؟
داوطلبان پس از انتخاب رشته می‌توانند با مراجعه مجدد به این سامانه بدون خرید کارت اعتباری جدید نسبت به ویرایش رشته/ محل‌های انتخابی خود اقدام نمایند. در این صورت آخرین ویرایش انجام شده توسط داوطلب ملاک عمل قرار خواهد گرفت و انتخاب رشته قبلی وی فاقد اعتبار خواهد بود.

*** هزینه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد چقدر است؟
داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، جهت انتخاب رشته دانشگاه آزاد، می‌بایست با مراجعه به سیستم فروش اینترنتی کارت اعتباری ثبت‌نام، کارت اعتباری 406,000 ریالی را تهیه نموده و سپس جهت انتخاب رشته اقدام نمایند.

*** آدرس سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد چیست؟
داوطلبان برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می‌توانند به سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه به آدرس azmoon.org مراجعه نمایند. برای ورود به سامانه انتخاب رشته می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

*** چگونه مطمئن شویم که انتخاب رشته ما در سیستم ثبت شده است؟
توجه داشته باشید که انتخاب رشته شما زمانی انجام گرفته است که از سیستم «رسید انتخاب رشته» دریافت نمایید.


کد خبرنگار : 20