تاریخ : 1396,دوشنبه 19 تير16:43
کد خبر : 240450 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

جزئیات برگزاری ترم تابستان 96 دانشگاه آزاد ورامین

برخی از دانشگاه‌های سراسر کشور مانند هر سال اقدام به برگزاری ترم تابستانی می‌کنند و اطلاعیه‌های مربوط به آن را در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی خود منتشر می‌کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: در تابستان 96 برخی از دانشگاه‌ها اقدام به برگزاری ترم تابستانی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برخی از دانشگاه‌های سراسر کشور مانند هر سال اقدام به برگزاری ترم تابستانی می‌کنند و اطلاعیه‌های مربوط به آن را در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی خود منتشر می‌کنند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین اخیرا در اطلاعیه‌ای جزئیات برگزاری ترم تابستان 96 را تشریح کرده است که در ادامه متن این اطلاعیه آمده است:

شروع کلاس‌های درسی ترم تابستان از تاریخ 24 تیر ماه آغاز می‌شوند و تا دوم شهریور ادامه دارد. براساس بخشنامه معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی که پیش از این ابلاغ شده بود، زمان برگزاری امتحانات نیز از تاریخ 4 تا 9 شهریور تعیین شده است.

بر اساس این بخشنامه، تعداد کل ساعت‌های تدریس دروس نظری و عملی در دوره تابستان مشابه نیمسال‌های اول و دوم است و در 6 هفته آموزشی اجرا می‌شود. واحدهای دانشگاهی موظف هستند درباره واحدهای درسی ارائه شده در دوره تابستان، اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند. بر این اساس واحدهای دانشگاهی به گونه‌ای برای تشکیل 16 جلسه کلاس برنامه‌ریزی کنند که برای هر درس در هر هفته حداکثر سه جلسه در نظر گرفته شود.

در قسمتی از این بخشنامه آمده است: شهریه دوره تابستان برای دانشجویان دوره کاردانی، کارشناسی، دکتری حرفه‌ای دامپزشکی و کارشناسی ارشد تا حداکثر 6 واحد درسی یک دوم شهریه ثابت به علاوه شهریه متغیر هر واحد درسی است. در صورتی که بیشتر از 6 واحد انتخاب داشته باشند، دو سوم شهریه ثابت به علاوه شهریه متغیر هر واحد درسی است.

*** زمان‌بندی انتخاب واحد اینترنتی ترم تابستان:

- انتخاب واحد: از تاریخ 96/04/17 تا 96/04/21

- شروع ترم تابستان: 96/04/24

- پایان  ترم  تابستان: 96/06/02

- شروع امتحـانات: 96/06/04 تا 96/06/10

- تذکر مهم: انتخاب واحد اینترنتی بوده و برای هر ورودی از ساعت 8/30 صبح همان روز شروع و لغایت 8 صبح روز بعد ادامه خواهد داشت.


کد خبرنگار : 20