تاریخ : 1396,دوشنبه 27 شهريور19:07
کد خبر : 245797 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

خوشامدگویی به سبکی خاص؛

اجبار برخی دانشگاه‌ها به پرداخت اجاره‌بهاء خوابگاه در ابتدای ترم!

خوابگاه دانشجویی یکی از مهمترین دغدغه های هر دانشجو در حین ثبت نام است، مسئله ای که گرچه مسئولان دانشگاه ها در تلاش تامین مکانی برای اسکان دانشجویانشان هستند اما بازهم حاشیه های این موضوع یکی از خبرسازترین اخبار دانشگاهی به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برخی از دانشگاه طی روزهای اخیر در اطلاعیه هایی دانشجویان خوابگاهی را اجبار به پرداخت اجاره بهاء در ابتدای ترم کرده اند.

دانشگاه کاشان اعلام کرد: تمام دانشجویان ملزم به پرداخت اجاره بهای خوابگاه بصورت نقدی در ابتدای هر نیمسال تحصیلی هستند و در این صورت مشمول ۱۰ درصد تخفیف اجاره می شوند و چنانچه دانشجویان تا پایان نیمسال تحصیلی اقدام به پرداخت اجاره بهای خوابگاه نکنند، مشمول جریمه تاخیر طبق فرمول قانون محاسبه تاخیر بازپرداخت خواهند شد.

دانشگاه علم و صنعت نیز در اطلاعیه ای نوشت: نظر به دستور اکید صندوق رفاه دانشجویان مبنی بر پرداخت نقدی اجاره خوابگاه در ابتدای هر ترم، دانشجویان محترم ملزم به پرداخت اجاره خوابگاه در پورتال صندوق رفاه دانشجویان به آدرس http://bp.swf.ir هستند.

دانشگاه ملایر نیز با تعیین زمانی تا 31 شهریور ماه اعلام کرد: " در صورت عدم پرداخت اجاره بها در بازه زمانی اعلام شده، خوابگاه دانشجو حذف و دانشجویان ذخیره جایگزین می گردند".

دانشگاه تربیت مدرس نیز در صفحه اول خود نوشت: "دانشجویان ملزم به پرداخت اجاره بهای خوابگاه به صورت نقدی در ابتدای هر ترم می‌باشند".

از طرفی یکی از دانشجویان دانشگاه شاهد در تماس با «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از مشاهده همین موضوع در دانشگاه گفت: "در دانشگاه شاهد، دانشجو را ملزم میکنند که در بدو ورود اجاره بهای خوابگاه را پرداخت کند و در غیر اینصورت دانشجو را اسکان نمیدهند و یا به طور موقت و با پر کردن فرم تعهد نامه دانشجو را در نمازخانه خوابگاه به مدت حداکثر یک شب اسکان میدهند. و حتی در مقابل اعتراض دانشجو که "شاید کسی الآن پول نداشته باشه" می‌فرمایند بالأخره باید از جایی جور کنی دیگه!"

این اتفاق در حالی در حال رخ دادن است که طبق بند دوم "دستورالعمل مربوط به اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی" آمده است: "کلیه دانشجویان ملزم به پرداخت اجاره بهای خوابگاه ها بصورت نقدی درابتدا و یا طول ترم تحصیلی می باشند".

به هر حال باید دید این اتفاق در سال تحصیلی جدید، طبق بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان بوده است یا برخی از دانشگاه خودسرانه اقدام اجبار اخذ بهاء اجاره از دانشجویان کرده است.


کد خبرنگار : 17